Telereklaam kui kliendivärav



Teles võib kohata põhiliselt nelja erinevat reklaamitüüpi:

  1. Brändireklaam
  2. Kampaania (eripakkumine, allahindlus jms)
  3. Teavitus (moetäika, Stingi kontsert, kasuta turvavööd jne)
  4. Telepood (15 minutiline sales pitch)

Brändireklaamil, telepoel ja teavitusel on teles oma kindel ja põhjendatud koht. Kampaania ehk müügipakkumine teles on aga üldjuhul halb mõte. Miks?

Kui sul on aega 5-10 sekundit, jõuad sa edastada ainult sellise sõnumi: „Bööö!“

Teavituse puhul töötab see hästi, näiteks kui on vaja reklaamida mõnda massiüritust, kuid müügipakkumise puhul ei piisa lihtsast teavitusest, seal on veenmistööd vaja teha. Üsna levinud müügiargument, mida lühikeses teleklipis kasutatakse on sooduspakkumine. Me kõik teame, millist klienti see ligi tõmbab – ühekordset. Väärtuslikust kliendist siin juttu olla ei saa. Selline lähenemine sobib vaid suure sihtauditooriumiga ettevõttele nagu näiteks Tele2.


Kuidas siis reklaamida teles soodsalt ja kasudega?

Ma soovitan kõigile, kes reklaamivad teles oma kampaaniaid: ärge tehke müügi- ega sooduspakkumisi. See on ebaefektiivne. Nii tõmbad ligi ainult „skidka“ sõpru. Sellisesse ringi sattumine mõjutab negatiivselt ettevõtte hinnapoliitikat ning võib kahjustada pikas perspektiivis ka brändi.


Suuna TV traffic internetti.

Kas ühekordne klient, kes ostab kohe, kuid vaid ühe korra, kaalub üles selle kliendi, kes ostab iga kahe kuu tagant, kaks aastat järjest. Kumb investeering on kasulikum? Siit ka soovitus – kasuta telereklaami „kliendiväravana“, mis suunab sihtgrupi internetti. Kasuta lühikest teleklippi pikaajaliste kliendisuhete loomiseks.

Internetis saad astuda tarbijaga pikemaajalisse kontakti ja selle käigus presenteerida toote väärtusi üksikasjalikult. Kasulik informatsioon tekitab iha, kuna sihtgrupp saab toote omaduste osas aina valgustatumaks. Pakkumine tee alles siis, kui klient on selleks valmis!


8 nõuannet, kuidas suunata telereklaam internetti:


  1. Vaatajale ei jää URL aadress meelde. Inimesed lähevad google’isse ja toksivad sisse märksõnu, mis neil telereklaamiga seoses meelde jäi. Seega, olulisemate märksõnade suhtes peab maandumisleht (landing page) olema veebis kohe kergesti leitav. Tihedas konkurentsis heade tulemuste saamiseks on orgaanilise otsingu positsioon samuti väga tähtis. AdWords reklaamist üksinda ei pruugi piisata.
  2. Ütle inimestele, mida teha. Ei ole üldse halb mõte teleklipis demonstreerida, kuidas maandumislehele jõuab. Facebook või Google otsingusse märksõna sisestamise presenteerimine on mõjus call to action.
  3. Ära reklaami kodulehte, reklaami maandumislehte. Kui inimesed jõuavad ettevõtte kodulehele, ei saa nad sealt piisavalt spetsiifilist informatsiooni ning nad lahkuvad. Suuna liiklus maandumislehele, kus on ainult üks selge call to action. Spetsiaalselt kampaania jaoks loodud maandumisleht võimaldab tulemusi ka palju efektiivsemalt mõõta.
  4. Eriline ja meeldejääv URL aadress. Kui veebiaadress tekitab elevust ning on tähelepanuväärne, siis võib selle meeldejätmine olla lihtsam.
  5. Maandumisleht peab vastama ootustele. Mis on see, mis tõi inimese veebilehele? Veendu, et külastaja leiab täpselt selle, mida otsima tuli ning saab kätte info, mida talle reklaamis lubati.
  6. Maandumislehel olgu selge ja ühene eesmärk. Raha asub postiloendis, seega – kõige targem esimene samm, mida e-turundamisel astuda saad, on koguda e-maili aadresse. Räägin e-maili turundusest paari sõnaga lähemalt siin. Pakkumise saad teha ka kohe (näiteks testsõidule kutsumine), kuid e-mail tähendab suhtearendust, mille käigus kasvab huviliste arv kordades.
  7. Anna erinevaid võimalusi kontakteerumiseks. Sul võib olla perfekte maandumisleht, kuid mõned inimesed siiski soovivad rohkem valikuvariante. Telefoninumber, e-mail, live chat vms võiks lisatud olla.
  8. Anna võimalus kampaaniat „jagada“ läbi sotsiaalmeedia linkide, nii võid laiendada reklaami ulatavust oluliselt. Teleklipi enda võib lisada ka kampaanialehele, kui hästi tehtud, levib video internetis viiruslikult edasi.
Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.