Sotsiaalmeedia turundusseminar 2.0

sotsiaalmeedia-turundusseminar

Siit saab lugeda minupoolset Pecha Kucha ettekannet 15. septembril toimunud Sotsiaalmeedia turundusseminarilt:

Kaubanduskeskus 2.0

Käisin paar päeva tagasi Kristiine keskuses. Projektijuhile oli vaja osta üks iPhone. Sisenen EMT müügisalongi – viskan kiire pilgu telefonidele peale ja esimese hooga ei märka iPhone’i, märkan hoopis , et üks teenindaja on täitsa vaba, kedagi järjekorras ka nagu ei ole näha, toimetab seal üksinda oma arvuti taga – läksin juurde ja küsisin – sõbralikult: „ tervist – kas teil iPhone’i  ka siin müüakse?“

Teenindaja vastus oli järgmine:  – „Tervist, palun võtke järjekorranumber“, pööras mulle külje, viskas pilgu tagasi arvutisse ning tegeles oma asjadega edasi.

Miks ma räägin Kristiine Keskusest Facebook koolitusel? Sellepärast, et Facebook pole mitte midagi muud kui moodne kaubanduskeskus, suure liikluse saamise koht. Nii nagu kaubanduskeskuses peab tarbija enne ostmist astuma mingisse sisulisse tegevusse (võtab toote kätte või suhtleb klienditeenindajaga), nii ka FB’s – fänn tuleb kaasata kaubamärgiga seotud sisulisse tegevusse.

 sotsiaalmeedia-turundus-kaubanduskeskus-2.0

Poeväljapanekust üksinda ei piisa – sest seda teevad enam-vähem ühtemoodi hästi niigi juba kõik poed.  Kauanduskeskuses võidab kauplus, kes särab silmapaistva klienditeenindusega.

 

Seth Godin – „Kui oled silmapaistev ja unikaalne, siis rohkem turundada polegi palju vaja“.

Kõikidel Eesti sotsiaalmeedia edulugudel on üks ühine omadus – nad kõik olid tähelepanuväärsed: keegi ei teinud Eestis enne neid seda, mida nemad – Cherry, Estravel, Kingakaubamaja jne. Cherry.ee oli Eesti esimene sotsiaalse ostlemise keskkond– tulemus – kõik teavad, kõik räägivad. Samas, tegijaid on turul veel kümmekond+agregaatorid, aga enamik teab vaid Cherryt, ülejäänute nimed ei püsi meeles.

sotsiaalmeedia-turundusseminar-esimeste-privileeg

Estravel hakkas Facebookis esimesena tegema reisidele viimase hetke pakkumisi ja aktiivselt sotsmeedias suhtlema. Eesti tursimifirmade liiduga on liitunud 43 reisibürood,  aga meediaruumis on viimase paari aasta jooksul domineerinud selgelt  Estraveli nimi.

Sotsiaalmeedia edulugu hakkab pihta hetkest, mil otsustad olla oma sihtgrupi jaoks erakordne.

EMT oleks saanud mind Kristiine keskuses hoobilt oma kliendiks, kui ma oleksin tajunud nende klienditeenindust silmapaistva ning erakordsena.

 

Mis võiks olla aastal 2011 erakordne?

Lihtne, vaatame , mis toimub näiteks Skandinaavias ja meil veel mitte. Rootsi elustiili rõivabränd Indiska – viis läbi sotsmeedia kampaania, mille abil tõi oma kauba inimestele otse koju kätte – enne kui üldse esinduspoodi  tuled, saad juba internetis endale riideid „selga proovida“ ning oma uut välimust sõpradega jagada. Tegemist on nö virtuaalse riietusruumiga

virtuaalne-riietusruum

vaja on vaid veebikaamerat või nutitelefoni ning moodne Augmented Reality tehnoloogia teeb ülejäänud töö sinu eest ära. Millisele naisele ei meeldiks proovida selga disainerrõivaid? Kõigile meeldib. Kas sellisel virtuaalsel tootekataloogil on eelis tavalise väljapaneku ees. Absoluutselt.

Üks on tarbijakeskne ning tema huvisid arvestav lähenemine, teine on müügipakkumise tegemine. Pole vaja palju arvata kumb on edukam.

Sisustuskaubamaja MyDeco on põhimõtteliselt sama, mis Eesti ON24, kuid tehnilise sisuloome asemel suheldakse tarbijaga emotsionaalsemalt ning kutsutakse inimesi kaubamärgiga seotud tegevustesse, mis on ka sisuliselt inimeste jaoks kasulik. Üheks näiteks on fotorealistlik 3d aplikatsioon, mille abil  saab igaüks väga lihtsa vaevaga oma kodu disainida ja sisustada. Paari minutiga saad luua endale fotorealistliku pildi oma unistuste kodust.

 virtuaalne-tootekataloog

Tagasi Eestisse

Kuidas muuta kinnisvarabürood sotsiaalseks – lõpeta teenuse müük ning kutsu sihtgrupp põnevasse tegevusse – näiteks „ Tule disaini endale oma unistuste kodu“ ja see kodu võibki saada sinu omaks. Jutt võib käia nii auhinnamängust kui ka püsiaplikatsioonist, sõltuvalt kumb hetkel olulisem on, kas baasi kasvatamine või suhtearendus. Kellele ei meeldiks disainida oma unistuste kodu? Ma ei tea sellist inimest.

Näide meestele – firma müüb piirdeaedu – „Tee oma majast foto, lae see aplikatsiooni üles ning vaata järgi, milline piirdeaed ning värav sobib just sinu koduga kõige paremini. Mees kes ehitab oma maja, ma ei usu et selline tasuta teenus teda külmaks jätab.  Loomulikult on vaja inimesi meelitada tegevustesse nänni ja auhindadega, kuid tähtis on, et ollakse sisulises ja  väärtust pakkuvas tegevuses. Ning sihtgrupp müüb endale tooteid-teenuseid protsessi käigus ise.

 

Tagasi Kristiine keskuses – kaubanduskeskus 2.0

Ütleme näiteks, et ma jalutan mööda iDream müügisalongist – astub ligi nende müügiesindaja, kes kutsub mind osalema MacBook Pro auhinnamängus  – palun täida sedel, kirjuta sedelile enda ja oma sõprade e-maili aadress, ning osaledki loosimises. Asi tehtud, korras, nägemist.

Huvitav kas ma mõtlen selle peale veel ka homme ja ülehomme. Vaevalt. Kui tihti inimesed ikka auhinnaloosidega võidavad?

Aga kui see sama iDreami müügiesindaja oleks tulnud minu juurde ja öelnud – “Tere, meil on siin täna eriline sündmus, me  jagame kõikidele inimestele täiesti tasuta auhindu. Kas tetahaksite saada endale tasuta näiteks „seda“?


„Mis ma selleks tegema pean?“

„Mitte midagi, iDream kingib teile selle niisama, see on teie. Palju õnne!“

„Ohoo, aitäh“.

„Aga kui te juba siin olete – me testime oma uut iPad’i mudelit  – kasutaks võimalust ja küsiks teie arvamust.“

„Ok“.

„Mis teie lemmikhobi on?“

„Mulle meeldib kitarri mängida“.

„Meil on siin 5 erinevat aplikatsiooni musameestele – äkki viskate korraks pilgu peale ja ütlete oma arvamuse – ühega saate oma kitarri häälestada, teisega saate oma lemmiklugude akordid kätte sekunditega, kolmas aplikatsioon aitab hääle järgi tuvastada kitarri akorde.“

 

Minu jaoks väga põnev tegevus. Üllatuseks kingitakse üks aplikatsioonidest mulle täeisti tasuta ka kaasa.

Kas selline tegevus paneks mind kaaluma iPhone või iPad ostu?  Täitsa võimalik. Igaljuhul päris kindlasti oleksin ma vägagi võlutud nendest aplikatsioonidest ja moodsatest võimalustest, mida Apple platvormid pakuvad.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

2 kommentaari

  1. 1

    Näidiskorteri virtuaalne sisustamine märts 2010:
    http://www.lvm.ee/blog/tule-osale-virtuaalselt-naidiskorteri-sisustamisel-ja-voida-korter-suvel-parnus


  2. 2
    Remy

    Hei Ingmar,

    Aitäh viite eest. Igati tore kampaania. Suveks kodu Pärnus kõlab samuti hästi.
    Suhtearenduse kohapealt oleks veelgi põnevam, kui inimene saaks panna käe külge omaenda unistuste kodu kujundamisele.


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.