Sotsiaalmeedia optimeerimine



SEO ehk otsimootoritele optimeerimine on igale inimesele teada tuntud sõna, kes internetis turundamisega vähegi kokku puutunud. Kui soovid brändituntust tõsta või lihtsalt suurt liiklust kodulehele tuua, siis otsimootorid on selleks kindlasti kõige kuluefektiivsem tee.

Samas internet muutub iga päevaga järjest sotsiaalsemaks. Eestis on hetkel populaarseimad kohad Facebook ja Twitter. Homme on võib-olla neid aplikatsioone juba 3 või 5. Sotsialiseerumine kindlasti jätkub ning seal, kus liiguvad inimesed, saab ka edukalt turundada. Siinkohal tuleb appi SMO.


Mis asi on SMO?

SMO (social media optimization) eesmärk on parandada leitavust nii otsingumootorites kui ka sotsiaalvõrgustikes. Miks see vajalik on? Põhjus lihtne: Facebooki populaarsus ehk PageRank Google’i silmis on 10/10, Twitteri populaarsus 9/10.

Kui oled nendes võrgustikes esindatud, oled ka Google’is oluliselt paremini leitav. Lisaks oled kohal seal, kus praegu internetis kõige rohkem aega veedetakse  – FB. 2011 aastal tuleb paratamatult hakata sisu looma ning seda sotskanalites jagama, kuna sotsiaalmeedia ja nähtavus hakkavad omavahel veel tugevamas seoses olema.


Võtmesõnad (keywords)

Nii nagu tavalise SEO puhul, nii ka sotsiaalmeedias – võtmesõnad on väga vajalikud. Võtmesõnu saad lisada näiteks profiilikirjeldusse või kasutajanimesse. Facebookis saad Static FBML tab’is ( aplikatsioon, mis lisab sinu FB business page’ile uue „lehe“) kasutada html koodi. Nii saad lingi nimes kasutada võtmesõna ehk ankruteksti, mida Google peab oluliseks relevantsuse näitajaks. Kasuta võtmesõnu ka oma FB postitustes ja nende pealkirjades.

SMO puhul tuleb aga palju hoolikamalt jälgida seda, et sa optimeeriksid sisu 50/50 ehk nii lugejatele kui ka otsimootoritele.


Lingid (link building)

Alusta sellest, et lingid kõik oma sotsiaalmeedia kanalid ja kodulehe omavahel. See aitab brändil otsimootorites paremini domineerida ning annab kasutajatele mitu võimalust, kuidas sinuga kontakti astuda. Sotsiaalmeedia on info jagamise koht. Sealhulgas saad sa seal jagada ka hulganisti linke (kodulehele sissetulevaid viiteid). Tegemist on küll nofollow linkidega (ei edasta lingimahla), kuid Google jälgib sotsiaalmeedias toimuvat üha rohkem ja arvestab seal jagatava sisuga.


Kokkuvõttes võib öelda, et õieti tehtud SMO (sh ettevõtte aktiivne osalemine sotsiaalmeedias) võib anda sulle kiiresti kõrge Google positsiooni, kiiremini kui klassikalise SEO’ga.

Foto: Life Magazine

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.