Sotsiaalmeedia – kuidas tuua toode inimestele lähemale?

SotsiaalmeediaInternetist kui turunduskanalist on tolku vaid siis, kui see muudab tarbija elu lihtsamaks. Miks on üheks suurimaks e-turundajaks just pangad? Sellepärast, et e-makse teeb inimeste elu väga palju lihtsamaks. Loogika kool.

Samas,  Eesti jaekaubanduses pole sellist  lähenemist eriti märgata, kus veebipõhine teenus suudaks elu lihtsamaks muuta – ehk tuua toodet inimestele lähemale. Meenub vaid mõni üksik näide nagu Starman „Vali ise mille eest maksad

Facebook auhinnamängude suhtes võib üldiselt sama väita – see on inimeste jaoks küll atraktiivne tõmbenumber, kuid kas osavõtt ka reaalselt kuidagi  elu lihtsamaks muudab? Tavaliselt vaid mõne üksiku jaoks – see kes saab reisile sõita. Ülejäänute jaoks eriti mitte.


Järgnevalt toon mõned näited, mis loodetavasti innustavad ka sind edaspidi plaaneerima oma sotsiaalmeediategevusi sisukamalt.

 

1. Indiska

Rootsi elustiili rõivabränd viis läbi sotsmeedia kampaania, mille abil tõi oma kauba inimestele otse koju kätte – enne kui üldse esinduspoodi  tuled, saad juba internetis endale  riideid „selga proovida“ ning oma uut välimust sõpradega jagada. Tegemist on nö virtuaalse riietusruumiga, vaja on vaid veebikaamerat või nutitelefoni ning moodne Augmented Reality tehnoloogia teeb ülejäänud töö sinu eest ära. Virtual Dressroom casestudy’ga saad tutvuda siin

Sotsiaalmeedia_indiska

Sama lähenemist kasutas ka Vene-Briti rõivafirmade ühisprojekt, aga tegi seda esinduskaupluses kohapeal:

virtual-dressing-room-sotsiaalmeedia

Mitmed autotootjad on reklaaminud oma uusi mudeleid selle sama tehnoloogia abil, üks näide Toyota IQ kampaniast

Sotsiaalmeedia_toyotaIQ

2. MyDeco

MyDeco on põhimõtteliselt sama, mis Eesti ON24, kuid tehnilise sisuloome asemel suheldakse tarbijaga emotsionaalsemalt ning kutsutakse inimesi kaubamärgiga seotud tegevustesse, mis on ka sisuliselt inimeste jaoks kasulik. Üheks näiteks on fotorealistlik 3d aplikatsioon, mille abil  saab igaüks väga lihtsa vaevaga oma kodu disainida ja sisustada

sotsiaalmeedia-mydeco

Investeering taolistesse sotsmeedia lahendustesse on pikas perspektiivis kõige kasulikum tegevus, kuna see muudab tarbija käitumisharjumusi ning seob inimesed kaubamärgu külge tugevamalt ära. Samuti muudab müügisulgemise kordi lihtsamaks.

Pangatoimingute puhul on seda juba praegu väga hästi Eestis näha – nii mõnigi seenior ei kasuta internetti mitte millekski muuks, kui ainult e-maksete teostamiseks. Internetipank on tulnud selleks, et jääda. Sama juhtub ka kõigi teiste valdkondadega, kus suudetakse välja mõelda aplikatsioone, mis muudavad tarbija elu lihtsamaks.

sotsiaalmeedia aplikatsioonid

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.