Sotsiaalmeedia – kõik räägivad, kõik teevad, aga mida ja miks?



Kui oled turunduses tegev, oled kindlasti ka kuulnud ütlust: „Sotsmeedia on lihtsalt üks turunduskanal“.


Niimoodi mõtleb turundaja, kes ei seisa oma kliendi huvide eest pikas perspektiivis. Tegelikkuses on sotsmeedia midagi palju enamat. Ta annab meile võimaluse oma tarbijagruppe paremini tundma õppida, teenuseid neile vastavamaks kohandada ning vältida sõnumeid, mis tarbija huvidega ei haaku. Sotsmeedia annab meile võimaluse oma kõik reklaami –ja turunduskampaaniad (nii online kui offline) oluliselt efektiivsemaks muuta. Hoida kokku sadu tuhandeid kroone aastas kulutatud reklaamiraha.

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half (John Wanamaker)

Täpselt nii ongi. Väga raske on mõõta tele-, raadio-, print- ning välireklaami või mõne muu traditsionaalse turunduskanali efektiivsust. Me saame ainult oletada, teha vaid kaudseid järeldusi. Meil ei ole võimalik minna süvitsi ja analüüsida konkreetse sõnumi erinevaid osasid, et sorteerida neist välja efektiivseim. Me ei saa testida oma kampaaniaid ning selle käigus kliendi tüüpprofiile täpsustada. Sellepärast visataksegi pool reklaamiinvesteeringust piltlikult öeldes tuulde.

Veel kümme aastat tagasi oli see ainukene efektiivne viis, paremat lahendust lihtsalt ei olnud olemas. Kuid nüüd on. See on sotsiaalmeedia.


Best Marketing võttis hiljuti üles teema, kus tuntakse muret selle üle, et Facebookis fännide hankimine on muutunud omaette eesmärgiks ja edu ei mõõdeta enam mitte reaalses müügi- ja teadlikkuse kasvus, vaid kirjasaadud linnukestes.

Fännide hankimise koha pealt ei näe mina mingit probleemi. Igasugune turundusprotsess saab alati ju alguse vahelesegamistaktikatest. Kui sa suudad auhinnajagamistega oma sihtgrupi kinni püüda, siis plusspunkt sinule. Muretseda võiks hoopis selle pärast, mis tasandil edasine suhtlus toimuma hakkab.

  1. Kuidas defineerida paremini oma tarbijagruppe
  2. Kuidas õppida neid paremini tundma
  3. Mis on see, mis suurendaks kliendilojaalsust jne

Tarbija on vaja aktiivselt osalema saada. Aktiivsus online kontektis tähendab dialoogi. Meie küsime, nemad vastavad ja vastupidi. Kui turundaja diskussiooni ei astu, siis ta tegelikult petab end. Ta laskub jällegi ainult oletuste tasandile. Adekvaatne diskussioon tekib ainult väärtusliku (sisuka) informatsiooni vahetamisest. Mida suuremat väärtust pakute, seda väärtuslikumat infot kogute. Aus mäng, kas pole?

Mida aga teevad paljud turundajad? Nad arvavad endiselt, et tarbija on lammas, keda tuleb kuidagi moodi käituma panna. Ja hiljem jagatakse avalikkuse ees eskpertnõuandeid selle kohta, kuidas sotsiaalmeedia on vaid lihtsalt üks paljudest turunduskanalitest.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

2 kommentaari

  1. 1
    Ivo

    “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half“ (John Wanamaker)

    Kas on just “wasted”? See “half” mida antud lauses raisatuks nimetatakse, see ju tegelikulb läheb klientide segmenteerimise alla. Klient näeb reklaami, leiab, et see toode pole talle. Ta ei võta ettevõttega ühendust, ei kuluta klientiteenindjate vms aega, ei tekita ettevõttele alternatiivkulu.


  2. 2

    Ivo, sotsiaalmeedia eelis on see, et klientide segmenteerimine ei ole enam kulukas protsess. Kõikide kampaaniate puhul on võimalik läbi viia eeltestimist. See tähendab, et pole vaja enam mitte midagi oletada. Sõnum, visuaal, kanalid jm. meetmed on läbi testitud. Kampaania ebaõnnestumise tõenäosusprotsendi saab viia nulli lähedale.


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.