Oma „e-pood“ peaks olema ka sinul, isegi siis, kui sulged müügi offline’is.




Kui sinu e-poodi külastab iga päev palju inimesi ja arvad, et sellest piisab, siis soovitan hakata tegelema hoopis reklaamimüügiga. Kui tahad aga ka kaupu ja teenuseid efektiivselt müüa, siis suurest liiklusest üksi ei piisa. Kogu online võrgustik peab olema üles ehitatud nii, et ostmine oleks  kliendi jaoks muudetud võimalikult lihtsaks. Mida see tähendab?

Kliendi jaoks väärtusliku sisu loomine ja usability on kõige olulisemad. Oled sa tundnud ennast mõnda lehte külastades frustreerunult? See juhtub siis, kui sind meelitatakse klikkima millegil ja jõudma kuhugile, kus puudub sulle oluline sisu. Ilusad tootepildid ja uhke disain tulevad kindlasti kasuks, kuid paraku ei pane need kunagi inimest tõsiselt kaasa mõtlema, sisemist dialoogi pidama või veel enam – minema e-poodi ja ostma. Seda teeb ainult kliendi jaoks oluline informatsioon.

Kui tavameedias kontrollib turunduspotsesse turundaja ise, siis internetis kontrollib protsesse tarbija. Virtuaalses maailmas ei taha inimene olla kannustatud hirmust, ilmajäämisest või karjaeffektist. Kui rahvarohketes paikades see igapäev ei õnnestu, siis vähemalt Internetis tahame me kõik olla targad ning teha ratsionaalseid ja läbimõeldud otsuseid.

Mitmed klassikalised mõjutuspsühholoogia nipid kaotavad internetis oma mõjukuse. Virtuaalses maailmas otsustab inimene ise millal ta midagi ostab, seega parim, mida teha saame on muuta ostmine talle võimalikult lihtsaks.


Millal on lihtne osta?

  1. Siis kui mulle ei suruta müüki peale
  2. Siis kui oluline informatsioon pärineb usaldusväärsest allikast (mitte müügimehelt, vaid ekspert/konsultandilt)
  3. Siis, kui mul on võimalik saada spetsiifilise teema kohta palju infot
  4. Siis, kui ma saan lugeda, mida teised arvavad ostetud kaubast
  5. Siis, kui ma ei eksle kodulehel, vaid leian vajaliku info loetud sekunditega
  6. Siis, kui mulle see firma meeldib (usaldus, sarnased väärtused, personaalne kontakt)

Interneti keskkonda, kus inimesel on lihtne ostuotsust teha, nimetan mina brändikeskkonnaks. See on veebilehekülgi ja sotskanaleid ühendav platvorm, mis on pidevalt muutuv ja „hingav olevus“. See täidab müügimehe rolli internetis.

Selline keskkond veenab inimesi 24/7 sinu käest ostma, kuid teeb seda reeglite järgi, mis arvestavad tarbija käitumisharjumusi internetis.

Kui sa oled seni kahelnud sotsmeedia turunduse efektiivsuses, siis võta teadmiseks, et enamik ettevõtteid, hoolimata valdkonnast, saavad oma müügiprotsessi kõige kriitilisema osa läbi viia edukalt internetis. Protsessi automatiseerimisega  hoiad kokku tegevuskulusid, kuid jõuad ikkagi kliendile palju lähemale, kui reaalse esinduskontori näol võimalik oleks.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.