Mille poolest on Twitter parem kui Facebook?




Dreamgrow
viis hiljuti Eesti ettevõtete seas läbi uuringu, kus selgus, et „Twitter ei ole suures plaanis kanal – seda on kasutanud paljud, ent kasutatakse vähem ja tulevikuks on näha langustrendi.“


Miks Twitterist loobumine ei ole mõistlik?

Väga vähesed pingutavad selle nimel, et tegeleda internetis tõsiselt suhete loomise ja arendamisega. Oodatakse kohest tagasisidet ja kui seda ei tule, siis loobutakse kanalist. Samamoodi võiks väita, et kui sinu toote või teenuse vastu ei näidata iga jumala päev üles aktiivset huvi, siis polegi tegemist hea tootega. Nagu päriselus, nii ka internetis – toode ega teenus ei müü end kunagi ise. Selleks, et kanal (Twitter) hästi tööle hakkaks, tuleb sellesse investeerida palju aega ja energiat.

Eesti turundusmaastikul ollakse harjunud mõtlema lühiajaliselt. Paarikuune kampaania ja tulemused on kohe näha. Selline suhtumine on liikvel nii Facebookis kui ka Twitteris – ehk võrgutamine läbi nänniloosimiskampaaniate. Ei saa väita, et nännistrateegia ei anna häid tulemusi, vastupidi. Kui tahad internetist teha viimase hetke pakkumiste ja allahindluste kanali, siis miks mitte. Lojaalsest otsekontaktist tarbijaga sellisel juhul juttu olla ei saa. Samuti ei loo sa arvestatavat konkurentsieelist.

Reaalsus on see, et suurem osa nendest turundajatest, kes väidavad, et Twitter on ebaefektiivne, ei ole  teinud ära seda tööd, et omada lojaalset lugejaskonda. Hinnanguid annavad võhikud – nad pole kunagi kogenud lojaalset jälgimist paljude inimeste poolt.

Facebooki tullakse kokku, sest seal on lahe ka lihtsalt niisama hängida, tagasiside „like’ide“ näol on kerge tulema.  Twitter on aga hetkel veel puhtalt infovahetamise koht. See ei ole nii fun ega meelelahutuslik tavakasutajale.

DDR kogemus ütleb, et lisaks muude võimaluste kõrval :


Twitter on efektiivne B2B tööriist nii klientide leidmiseks kui ka äripartnerlussidemete loomiseks.

Mõttetu on Twitter siis, kui sa lihtsalt ajad numbreid taga (mida rohkem jälgijaid seda parem).

Numbrite tagaajamine pole iseenesest halb mõte, kuid tulemuse annab siiski ainult suhete järjepidev arendamine. Vaevalt, et sa suudad paarisaja inimese tegemistega igapäevaselt ja detailselt kursis olla. Hakka jälgima ainult neid, kellega sul on vajadus hetkel suhteid arendada. Suhte väärtus mängib rolli, mitte kontaktide arv. Eriti hoolega tuleks seda jälgida Eesti kontekstis, me oleme väga väiksed. Kui sa kasutad Twitterit ainult info edastamiseks, siis pole sul sellest tõesti väga palju kasu.

Täiesti võõrast inimesest võib saada mõttekaaslane, hiljem Facebooki sõber ning lõpuks kui õige aeg käes – te kohtute – miks? Kui sul on vaja leida äripartnerit, siis esimese asjana töötad sa tutvusringkonna läbi, oma isiklikud kontaktid. Virtuaalsed kontaktid on samuti isiklikud kontaktid. Sinust teatakse midagi – sinu põhimõtetega on tutvutud, sinu suhtes on kasvanud usaldus.

Twitteri vahendusel hakkad märkama mustreid – mõni sümpatiseerib rohkem, mõni vähem. Sa hakkad koguma väikseid infokilde konkreetse persooni, tema prioriteetide ja isiklike sündmuste kohta. Täpselt sellise info põhjal üldiselt luuakse ka partnerlussidemeid.

Enne reaalse kohtumise leppimist , uuri oma potentsiaalset partnerit mõni aeg Twitteris. Sa saad temast rohkem teada, kui ühe kohtumise põhjal iial võimalik oleks. See on hea monitoorimise kanal.

Twitteri abil saad sa väga lihtsalt muuta võõrad enda tuttavateks. Eriti siis, kui te vastastikku üksteist jälgima hakkate – on see selge indikaator, et on loodud uus „tööalane suhe“.

See omakorda võib kergesti vajaduse tekkimisel muutuda otsekontaktiks kas läbi  blogikommentaari, Skype’i või e-maili.  Twitterit tasub võtta kui kaasaegse müügitprotsessi üht osa. Ja tihti liigub ka info seal palju kiiremini kui Facebookis.


Twitteri abil muudad võõrad sõpradeks ja sõbrad klientideks.

Suhteloomise valem:

  1. Jälgi oma potentsiaalset klienti.
  2. Uuri välja milline on tema strateegia (Kas pillub infot niisama või on ka aktiivne osaleja kommentaariumites).
  3. Kommenteeri ja levita tema postitusi (Kui väärib levitamist).
  4. Varem või hiljem jõutakse vastastikuse jälgimiseni – sündinud on uus tööalane suhe!
  5. Kontakteeru läbi Skype’i või e-maili ja lepi kohtumine. Selline müügikontakt on võrreldav sõbra soovitusega.

Jälgi konkurente läbi Twitteri.

Selle asemel, et konkurentidele kaikaid kodarate vahele loopida, on palju mõnusam nendega hoopis koostööd teha. Kui sa kellegile jama korraldad, siis sotsmeedias võib see väga kergesti suure kella otsa minna.

Juhul kui su konkurent on sama hea või isegi parem kui sina, siis tee temaga koostööd – looge partnerlusi – jagage siseinfot, toetage ja tunnustage üksteist. Sinu  konkurent võib olla ka sinu parim koostööpartner, sest tõenäoliselt omab ta parimaid teadmisi sinu valdkonnast ning on selles iga päev 100% sees. Konkurent võib olla väga väärtuslik kontakt su firmale.

Sõltuvalt ärifilosoofiast on liikvel kahesuguseid hoiakuid:

  1. Edupirukas on miski, mis jagatakse parimate vahel ära
  2. Edupirukas on miski, mida sa ise küpsetad ja mida ei saa kunagi küllalt.

Varasema otsemüügikogemuse põhjal võin öelda, B2B tingimustes kujuneb kliendibaas välja  vastavalt sinu persoonile. Kui sinu asemel müüb keegi teine, leiab ta ka teised kliendid. Ärisidemed kujunevad välja inimtüüpide sobivuse ja sarnaste hoiakute põhjal. Tegelikkuses pole kunagi vaja karta, et konkurent sinu töö ära võtab. Muretseda tasuks hoopis sellepärast, kuidas oma kompetentsi iga päev parandada. Ainult laisad on paranoilised, töökatel firmadel klientidest puudust ei tule.

Suhtlemine Twitteris käib mitmel erineval tasandil.

Kõiki ei jõua jälgida, kuid ega see ei tähenda, et paljud sind ei jälgi. Aktiivsed jälgijad astuvad vestlusesse, mõtete vahetus tekitab usaldust. Ühised huvid ja teemad liidavad ja peagi on võõrast saanud oma. Need, kelle postitusi sina konkreetselt kõige aktiivsemalt jälgid, on sinu võtmeisikud Twitteris, need isikud pidevalt muutuvad, lisanduvad uued jne. Üks asi on see, kui paljusid sa jälgid ja kes sind jälgivad, kuid teine asi on hoopis see, millised on sinu Twitteri võtmeisikud.

Ettevõtted postitavad  Twitterisse uudise ja siis vaatavad, et midagi selle tulemusel ei toimu. See pole aga tõsi. Varjatud katte all toimub nii mõndagi.

Kas sa jälgid Twitteri statistikat?






Su.pr

Selle tasuta tarkvara abil saad oma päevapostitused kõik ühe korraga sisestada ning lasta programmil need ise kindlatel aegadel välja saata. Programm pakub sulle statistika põhjal välja postitusteks kõige paremini sobiva aja.

Lisaks saad näha olulist statistikat:

  1. Kui palju su linkidel klikitakse. Siin tuleb arvestada sellega, et esimese paarikümne sekundi jooksul saadud klikid on bot’ide tekitatud. Arvesse tuleks võtta ainult hilisemaid klikke.




TweetDeck

Meil kõigil on Twitteris kindlad inimesed, keda me regulaarselt jälgime.Väga tüütu on läbi lapata kõiki tweet’e, infot on seinast seina ja see on kurnav. Tweetdeck on tasuta programm, mille abil saad väga lihtsasti kursis olla oma lemmikteemade ja võtmeisikutega, ilma et peaksid üldse Twitterisse sisse logima (ehk infomürasse sukelduma).

Eestis on vähemalt paar tuhat ettevõtet, kes kasutavad igapäevaseks turundamiseks Twitterit.

Eesti Twitteri portaal Siuts.us, näitab hetkel (1.okt 2010) 400 Twitteris aktiivselt tegutsevat organisatsiooni. Kindlasti on nad kõige aktiivsem pool Twitteri kasutajatest. Realistlik on eeldada, et paljusid firmasid ei ole veel selle leheküljega liitunute hulgas, seega vähemalt mõne tuhande kanti võiks jääda nende ettevõtete arv küll, kes igapäevaseks turundamiseks Twitterit kasutavad.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.