Miks Prince ei salli internetti? Mõistatus lahendatud?




Prince on minu lemmikmuusik. Kuid see blogipost on internetiturundusest. Läbi aegade Ameerika kuulsaim ja rikkaim popstaar on hakanud alates sellest suvest lisaks jumalasõnale kuulutama ka ühte teist sõnumit : The Internet’s completely over.

Üks põhjustest, miks Prince kritiseerib internetti on tõenäoliselt selles, et uus meedia on muutnud olukorra tema jaoks keeruliseks – isikubränd ja tegelikkus peavad ühel hetkel kokku saama. Nad peavad kattuma.

Vanakooli superstaaride kuvand ei peegelda üldjuhul nende tegelikku olemust. Tegemist on pigem kahe erineva maailmaga. Keegi tegelikult ei teagi, mis mees see Prince päriselus on. Vähesed teavad seda, et mees on fanaatiline jehoovatunnistaja, kes ei pea sünnipäevi, ei tähista jõule ja ei käi kunagi valimas. Küll aga me teame väga hästi tema loomingut, me teame tema poolt loodud „muinasjutumaailma“.

Mulle endale iskilikult meeldib, kui inspireerivat suurkuju saadab mõningane salapära. See mõjub kirgastavalt. Kuid tõenäoliselt just sellelsamal põhjusel on Prince’i jaoks online brändiarendus ka vastukarva. Ta ei soovi, et reaalsus ja muinasjutt  kohtuvad. Või õigemini, ta kardab seda, et mis siis juhtub, kui ta edasine brändisaatus on tarbija kätes.

Turundamine internetis on suhtearendus, sa pead olema koguaeg pildis ja suhtlema. Mitte ükski vanakooli staar ei viitsi iga päev (või 3x nädalas) oma fännidega interneti vahendusel kontakti astuda. Nende auditoorium on suur ja interneti jaoks on liiga vähe aega. Prince ei soovi tulla inimestele lähemale, ta soovib jätkata müüdi loomist.

Niipea, kui mees sai aru, et Internet ei ole see koht, kus muusikat müüa, vaid pigem vahend, mille abil oma auditooriumit kasvatada, loobus ta sellest kanalist.


Õppetund internetiturundajale.

Sa ei saa olla päriselus üks ja internetis keegi teine. Enese igapäevane turundamine internetis toob varem või hiljem tõe päevavalgele. Enda/ettevõtte tegeliku olemuse peitmine muinasjutulise brändi maski taha on tavameedias teatud maani kontrollitav tegevus, kuid internetis ei too see endaga kaasa häid tulemusi.

Vanakooli superstaarid nagu näiteks Madonna, Schwarzenegger jt. on harjunud kontrollima oma isikukuvandit 100%-liselt. Kogu kommunikatsioon meediaväljaannete suunas on rangelt reglementeeritud. Meediaäri on nende jaoks kaheteraga mõõk, mille ees tuleb ennast ka kaitsta.

(Schwarzenegger on nüüdseks küll juba väga aktiivne internetiturundaja, kuna mängumaa on 180° muutunud).

Online brändi loomisel sa ei kasuta vahendajaid, vaid astud oma sihtgrupiga otsesuhtesse. Seega mida läbipaistvam ja ausam oled, seda suurema respekti ning poolehoiu saavutad. Meediaettevõtted on siinkohal kõrvaltjälgija rollis ning saavad su kraest kinni haarata (loe: sinu arvelt äri teha) alles siis, kui praktiseerid topeltstandardeid (ei näita ennast sellisena nagu tegelikult oled). Seni, kuni mängid läbipaistvat mängu, on ka traditsionaalne meedia reeglina sinu poolel ning vajadusel ka abiks. Ja intrigeerivaid uudiseid lood nüüdsest sina ise.

P.S.  Eks tõsi ole ka see, et sellise globaalse ulatusega popstaar, kelle täht on eredalt säranud rohkem kui kolmkümmend aastat, võib teha ka turundusmaailmas mida tahab, ilma et see tema elu kuidagimoodi keerulisemaks muudaks. Mees lasi internetist leebet, aga laulab endiselt: Everybody loves me :-) Kuula ise…

www.justhustle.com

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.