Kumb tahad sina olla – kas tavaline või fenomenaalne turundaja?

E-turundus, see ei ole bitid ja baidid. See ei ole IT valdkond. Keda ikka niiväga huvitavad sellised terminid nagu wordpress, autoresponderid, postiloend, google analytics, RSS, SEO või pay-per-click. Ainult asja sees olijaid. Kõik need eelloetletud asjad ei ole tegelikult e-turundus.


Mis asi on siis e-turundus?

E-turundus on fenomen. Miks?

Ütleme, et ma käin iga päev ühe korra Facebookis ja vahetan mõtteid oma tutvusringkonnaga, ütleme näiteks 5 inimesega. Järgmine päev teise viie inimesega. Kolmas päev ma loen, mida president täna hommikul tegi  ja ütlen talle ehk ka oma arvamuse asjast. Kuu lõikes olen ma kokku puutunud 70-100 erineva inimese, vestluse või informatsioonikilluga. Täielik fenomen.

10 aastat tagasi rääkisin ma tööl oma 10 sõbraga ja õhtul kodus 3 pereliikmega ning niimoodi päevast päeva. Kogu lugu.

Ettevõtted ja brändid astuvad e-turundamisel väikseid ja ettevaatlikke samme. Põhjus ei peitu tehnoloogia keerukuses. Põhjus on selles, et brändid pole harjunud oma sihtgrupiga isiklikke suhteid arendama. Ok, Facebook on praeguseks juba aktiivne turunduskeskkond ka Eestis. Kuid selles peitub ka tema oht – selline turunduskeskkond ei ole parim lojaalsuse kasvatamise koht. Lojaalsust, kõrgendatud usaldust ja tõsist huvi kasvatatakse „näost-näkku“ väärtusliku info jagamisel. Usaldusväärne ja väärtuslik info, mida jagab inimene, keda ma olen näinud (mitte ainult tema nime), kes on võitnud minu sümpaatia (aja jooksul) – paneb mind palju julgemaid ostuotsuseid tegema, kui telereklaam stiilis: „Meie imeline kohviaroom on see, mis teie tundeelu ühte seob“. Internetipõlvkond ei taha olla enam lammas.

Ettevõtted, ärge piirduge Facebookiga. Facebook on nagu kaubanduskeskus – see on trafficu saamise koht, kus iga päevaga tekib juurde aina rohkem tähelepanuröövijaid. Kasutage e-turunduse kõige võimsamat tööriista – ehitage ettevõtte ja sihtgrupi vahele privaatne suhtluskanal. Me võime nimetada seda ka brändikeskkonnaks. Isiklik igapäevane usaldussuhe tuhandete inimestega – eile oli see veel ulme. Praegu on see teie kõigi käeulatuses.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.