Kuidas väikeettevõtjana sotsiaalmeedias võita? [vol.2]

Turundamine-sotsiaalmeedias_2Statistikaameti andmete põhjal oli 2009 aastal Eestis 81909 äriühingut. 90% neist olid sellised, kus töötajate arv on alla 10 inimese. Ehk väikeettevõtlus selgelt ruulib ja on Eesti majanduse mootor. Samas, kohaliku meediareklaamituru mahud on suures osas suurettevõtete käes:

10 suurimat meediareklaamijat Eestis 2010. aasta I poolaastal:

kümme suurimat meediareklaamijat
Mida see tähendab väikeettevõtja jaoks?

Massimeediakanalid on väga efektiivne viis tarbijamällu jõudmiseks, juhul kui oled koguaeg pildis. Kui regulaarselt pildis olla ei suuda, siis tuleb leida kuluefektiivsem kanal. Reeglina on suurettevõttel siin selge eelarveline eelis.

Kas suurettevõttel on ka sotsiaalmeedias eelis?

Kui rääkida nüüd ainult sotsiaalmeediast, siis kas suurettevõtetel on siin väikeste ees mingi eelis? Vastus on, et absoluutselt mitte. Suurtel brändidel on vaja ületada kõigepealt vestlustesse astumise barjäär, kuna senine brändivahendusel suhtlemine on olnud ühesuunaline. Seda ei saa aga teha üleöö. Teiseks, on vaja leida ettevõtet esindama kirglik sotsiaalmeediale pühenduv inimene, kes omaks korralikku turundusalast kompetentsi. Sellise inimese leidmine väljastpoolt ei olegi nii lihtne. Senised suurettevõtete sotsmeedia edulood on seotud ikka konkreetse turundusjuhi pühendumisega (Rimi, Estravel jt).


Higikapital

Sotsiaalmeedias ei mängi reeglina eelarve domineerivat rolli. Siin on oluline unikaalne lähenemine ja pühendumine ehk higikapital (sweat equity). Väikeettevõtjana ei pruugi sul olla turundustegevusteks nii palju raha, kuid see eest võib sul olla aega – ja siin ongi sinu võimalus – saavutada suurtega võrdväärne kõlapind. Tegelikult on sul ka väike eelis – kiirus (vaata joonist):

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.