Kuidas saada ühe ööpäevaga 1000 Facebook fänni?

kes-meestepäeval-sheeribKui ettevõtete vahelises turunduses on kõige tähtsam dialoog ja suhtekvaliteet, siis jaekaubanduses tähendab suhtlemine eelkõige tegutsema kutsumist (consumer engaging).

Kaks peamist sotsiaalmeedia strateegiat jaekaubanduses

1. Sooduspakkumiste müügikanalgroupon-äri

Sihtgrupi tähelepanu haaratakse/hoitakse soodsate pakkumiste ja loosimistega. Cherry.ee algatatud ja mitmeid „kloone“ sünnitanud ärimudel paistab hetkel hästi töötavat. Eks teatavat langust ole oodata, kuna grupiostu keskkondade auhinnamängud on sisuliselt loterii loosimised, kus võiduvõimalused on tihti 1/10 000.

Siia gruppi kuuluvad ka ettevõtted, kelle peamine aktiivsus FB seinal on viimase hetke pakkumised (Estravel) ja pidevad (iganädalased) allahindlused (ON24).

Mõned näited veel siia gruppi kuuluvatest brändidest: Cherry, CrazyDeal, Tasty, Seller, Deal 24


 


2. Sisuturundus mainekujunduse/brändiarenduse eesmärgil brändiarendus

Siin ei ole tegemist mitte niivõrd dialoogi astumise, kuivõrd sihtgrupi osalema kutsumisega.

Kutsutakse lugema/vaatama, pakutakse meelelahutust, informeeritakse inimesi, tehakse tarbijamänge, küsitlusi, veidi vähem on märgata ka kliendituge ja -teenindust. Eesmärk on hoida sihtgruppi brändiga pidevas kontaktis. Selline strateegia töötab hästi üldtuntud mainstream kaubamärkide puhul, kus fännide ligimeelitamiseks ei ole vaja teha erilisi pingutusi (nännikampaaniaid). Turvalised perebrändid sümboliseerivad tarbija jaoks kindlustunnet ning inimene liitub fännilehega omal initsiatiivil. Eks ole ka siin grupis märgata auhinnamänge ja sooduspakkumisi, kuid tunduvalt vähem kui esimese grupi puhul.

Mõned näited siia gruppi kuuluvatest brändidest: A Le Coq , Rimi , Solaris Kino, EMT, Lõunakeskus , Elisa

Igal sotsiaalmeediasse siseneval jaekaubandusettevõttel on peamiselt üks ja sama küsimus – Kuidas saada lühikese ajaga suur hulk fänne?

Kuidas saada ühe ööpäevaga 1000 fänni?

1.  Käivita auhinnamäng ja loosi välja tasuta nänni:

Facebook-kampaania

Kampaania ideid saad ammutada SuperLoos lehelt

2. Reklaami oma tasuta pakkumist  mõnes suures portaalisdelfi.ee

Cherry avakampaania sai esimese kahe päeva jooksul 1000 fänni. Viienda päeva lõpuks oli  5400 fänni. Kiire edu üheks põhjuseks võib lugeda partnerlust Delfiga, kes oli kaasatud kohe alguses. Delfi saab nädalas üle 800 000 külastuse. Bänner, mis reklaamib tasuta nänni jagamist, saab tavalisest oluliselt rohkem klikke.

Kuid Cherry sellega ei piirdundud. Lisaks kasutati veel bännerreklaame mitmetes väiksemates teemaportaalides (buduaar, naistemaailm jne). Avakampaania reklaamieelarve oli Cherryl 30 000 EEK.

Veel edukamalt alustas oma kampaaniat Forte, kellel on samamoodi kasutada Delfi pinnad. Ühe ööpäevaga koguti 1500 fänni. Ei ole märganud ka seda, et Forte FB bännerreklaami üldse kasutanud olekski. Neljanda päeva õhtuks oli kogutud 4277 fänni.

3. Anna inimestele põhjus kampaaniat jagadakampaania-jagamine

Kui kriitiline hulk kasutajaid käes, hakkab fännide arv lumepallina ise kasvama (viral).

Seda muidugi ainult juhul, kui sa tood „sheerimise“ nõude kampaaniajuhises eraldi esile.

4. Hakka kohe FB seinal aktiivselt suhtlema ja pakkumisi läbi viima.FB seinal suhtlemine

Sõltumata eesmärgist, kas FB fännileht  hakkab olema  müügi või brändiarenduse koht, mõlemal juhul on hädavajalik eelnevalt läbi mõelda, kuidas kliendisuhet alustada, kuidas suhet hoida ja suhte lojaalsust tõsta. Nagu eelneva loetu põhjal näed, ei ole keeruline saada suurt kasutajate hulka, kuid palju keerulisem on selle rahvamassi tähelepanu hoidmine ning tagasiside ohjamine.

5. Leia oma meeskonda sotsiaalmeedia spetsialistsotsialmeedia-spetsialist

Sugugi mitte väiksem väljakutse on leida ettevõtet esindama kirglik sotsiaalmeediale pühenduv inimene, kes omaks korralikku turundusalast kompetentsi ning oskaks huvitavat ja kaasahaaravat sisu luua. Arvestada tuleks , et turundamine sotsiaalmeedias ja vestlustes osalemine on küllaltki ajamahukas tegevus.

Copy: Elisa vanasõna

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

11 kommentaari

  1. 1
    Rene

    Kas selline kliki ja jaga tegevusele suunamine mitte FB reeglitega keelatud ei ole?


  2. 2

    Pärast anna siis teada, kuidas reede öösel saadetud emaili open rate oli. :)

    Igatahes korralik postitus ja midagi väga vastu vaielda ei olegi. Samas tooksin välja minu arust väga edukad kampaaniad, kus paari päevaga on kogutud 10 000 fänni ntks.

    Starman
    http://www.facebook.com/starman.ee?sk=app_195086917177232

    Soodusklubi
    http://www.facebook.com/soodusklubi?sk=app_157713314283450
    Esimese 6h üle 1000 fänni.


  3. 3
    Remy

    Rene, sellega on segane värk, nagu igasuguste reeglite ja seadustega alati on. Kindel on aga see, et Facebooki enda järelvalve hetkel nõrk ja seni taotakse rauda edasi.


  4. 4
    Pamela

    Ma olen ääretult vastu “jaga”-kampaaniatele ning järjest kustutanud oma listist inimesi, kes selle totrusega kaasa lähevad. Ning nurinaid olen kuulnud veel paljudeltki.
    Jaga-kampaaniaga saad suures osas juurde rahvast, kes jookseb kokku vaid auhinna peale. Seal on suur võimalus, et pärast seda, kui kampaania läbi ja midagi uut peale ei tule, osad fännid jooksevad taas laiali.
    Lisaks saad oma fänniks inimesi, kes on huvitatud vaid auhinnast, mitte su brändist. Kui auhinnahimulise listis on 300 brändi, mis on kutsunud fännima jaga-kampaania peale, siis brändide sõnumid kaovad pärast lihtsalt uudisvoo müra sisse.
    Ja iseenesest on “jaga” kampaania mõttetu, närviajav ja viitab minu jaoks vaid firma võhiklikkusele.


  5. 5
    Remy

    Tarbija seisukohast on see tõesti nõme. Ja karta on, et päris paljud blokivad fännilehe voo oma seinal justnimelt nende jagamiste pärast. Samas, turundaja jaoks on see jagamine jälle hääletoru pikendus.

    Kui fännileht on planeeritud eelkõige sooduspakkumiste müügikanaliks, siis nänni loosimised pole üldse halb mõte (juhul, kui suudetakse selle abil kinni püüda oma sihtgrupp).


  6. 6
    Remy

    @Annes, päris huvitavad, tundub et sama tegija poolt tehtud.


  7. 7

    Need FB fännid ei too midagi. Vaatke aktiivsust: lehel on 20k fännid, kuid kommenteerivad või likekavad ainult 5-20 inimesi.


  8. 8
    Remy

    Jevgeni, ma ei saa sinuga nõustuda. Edulugusid on ju kümneid. Kellel ja kui palju fänne konverteerub väärtuslikumaks kontaktiks, see puhtalt oskustes kinni.


  9. 9

    Remy, kas on naited? Palju raha oli investeeritud FB-le ja palju aktiivsust on või palju müüki see andis?


  10. 10
    Remy

    Mari-Liis Rüütsalu (Estravel) „Meil on arvukalt näiteid, kus ainult FB-s avaldatud info on toonud sisse sadu tuhandeid eurosid.“

    Hando Sinisalu (Best Marketing). „Blogi ja FB tegevustest saadud tulu rohkem kui 1 miljon EURi.

    Kaidi Kert (Veinisõber): „Vähem kui aastaga tõusis meie kliendibaas 5000 inimese võrra. Sotsiaalmeedia on olnud meie peamine turundustööriist“.

    Vaata videot:
    http://unlimitedmediauk.wordpress.com/2010/05/27/kaidi-kerdt-sommelier-and-communications-manager-veinisober-ou-tallinn/

    Ka meie DDR’is ei saa kurta –kliendikontaktide arvu võib kokku lugeda sadades ja seda puhtalt läbi sotsmeedia.

    Investeeringu koha pealt niipalju, et sotsmeedia on kõige kuluefektiivsem turunduskanal üldse.


  11. 11

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.