Kuidas muuta Facebook fänn aktiivseks brändi evangelistiks

crazydeal_casestudy

Valdav osa Eesti Facebook’i kampaaniaid on oma ülesehituselt äravahetamiseni sarnased: hakka fänniks, liitu rakendusega ja jaga infot. Inimene kutsutakse kampaaniategevusse selleks, et saada temalt kätte keskmiselt 3-5 klikki ning siis jäetakse ta passiivsesse olekusse auhinnaloosi tulemusi ootama. Mõned rakendused kutsuvad lisaks koguma lisahääli, kuid ka see tegevus on oma olemuselt „transactional.” Paar klikki, asi tehtud ja nägemist. Loomulikult on see väga hea, kui kampaania suudab olla samaaegselt nii sotsiaalne kui ka interaktiivne. Kuid sotskampaania ning eriti just FB rakendus võiks haarata osalejad tegevusse ulatuslikumalt ning ka veidi pikemalt kui 30 sekundit või 1 minut. Rääkimata sellest, et sotsmeedia on koht kuhu luuakse innovatiivseid rakendusi piltlikult öeldes iga päev.


Eesti suurim kampaaniarakendus Facebookis


Meie eesmärgiks oli luua kliendile innovatiivne rakendus ning ehitada selle ümber kampaania, mis  suudaks haarata osalejad ulatuslikumasse tegevusse kui seda standardrakendusega kampaaniad suudavad.

Eesmärk oli luua kampaania, mis reklaamiks mitte pelgalt toodet, vaid mis suudaks muuta inimesed brändi evangelistideks, kes kirglikult müüksid oma sõpradele ettevõtte pakkumisi edasi.

Järgnevalt kampaania ülesehitusest ja selle tulemustest detailsemalt.

 

Case Study – “Crazydeal viib euroopasse”

Väljakutse

Crazydeal on Groupon tüüpi sotsiaalse ostlemise keskkond, kes tegeleb emotsiooniostude vahendamisega internetis. Sellel põhjusel on ka nende oluliseimaks müügikanaliks e-maili turunduse kõrval Facebook.

Crazydeal pöördus meie poole sooviga kasvatada oma müügikontaktide arvu (Facebook fännid, e-mailid) ning tõmmata suuremat tähelepanu päevapakkumistele.

Lahendus

Töötasime välja 3-osalise facebook rakenduse, mis oma mahukuselt on kindlasti üks suuremaid kui mitte suurim Eestis. Rakendus täitis viite erinevat eesmärki samaaegselt:


  1. Kutsus inimesi osalema (Peaauhinna mäng)
  2. Selekteeris kõikide osalejate hulgast välja Crazydeali otsese sihtgrupi (Päevaauhinna mäng)
  3. Muutis otsese sihtgrupi brändi evangelistideks ja pani inimesed igapäevaselt pakkumisi sõpradele edasi müüma
  4. Kogus müügikontakte (fännid, e-mailid)
  5. Tegi igapäevaseid müügipakkumisi


Magnet

Üheskoos Crazydeal’iga valisime kampaania jaoks piisavalt tugeva magneti, mis suure hulga inimeste tähelepanu köidaks – „võida reis kahele ükskõik millisesse euroopa sihtpunkti“.

Kampaania partneriks tuli Air Baltic, kes võimaldas auhinnavõitjal valida oma reisi enam kui 70 reisisihtkoha vahel. Suurem osa reklaamist toimus FB siseselt, mängus osalejad saatsid välja enam kui 300 000 sõbrakutset ning kampaania väljus riigipiirest kaasates tegevustesse inimesi mujalt euroopast ning isegi USA’st.

Kontaktid sihtgrupiks

Päevaauhinna mängu eesmärk oli selekteerida peaauhinna jahtijate hulgast välja Crazydeali otsene sihtgrupp – inimesed kes näitavad üles sisulist huvi voucher-pakkumiste vastu.

Ühe kampaania abil suutsime kokku koguda  enam kui 10 000 otsest müügikontakti, kes näitasid üles huvi tarbida Crazydeal’i reklaamitavaid teenuseid. Crazydeal saavutas oma sihtgrupiga püsikontakti (FB uudisvoog) ning kaasas nad ka oma müügipakkumiste kanalisse (e-maili pakkumised).

Brändi evangelistid

Loosisime iga päev välja ühe päevaauhinna võitja ja niimoodi 30 päeva järjest. Auhinna rahaline väärtus oli võrdlemisi väike (voucheri hind) kuid haaras inimesi emotsionaalselt, pannes nad unistama ja fantaseerima. Tulemusena hakati rakenduse sees massiliselt kommenteerima, lugusid vestma ja unistustest ning meelistegevustest rääkima.

Järjekordselt leidis tõestust see, et suust-suhu soovitus töötab efekiivselt siis, kui soovitaja teeb seda kirglikult. Kampaaniarakendus kogus kokku enam kui 10 000 kasutaja poolt loodud müügiedenduslikku kommentaari.

Kokkuvõte

Töötasime välja unikaalse rakenduse, mis suutis filtreerida kõikide kampaanias osalejate seast välja Crazydeali otsese sihtgrupi, sidus inimesed automaatselt müügipakkumiste kanaliga ning muutis nad brändi evangelistideks, kes kirglikult müüsid oma sõpradele ettevõtte pakkumisi edasi.

Kampaania numbrites

Sihtgrupp:

13 000 kampaanias osalejat

10 000+ uut müügikontakti

Brändi kokkupuude:

305 000 väljasaadetud sõbrakutset (30 päeva jooksul)

7 000+ müügiedenduslikku kommentaari

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

3 kommentaari

  1. 1

    Kiitused, kampaania on tõesti teinud märkimisväärselt hea tulemuse, aga natuke alatu on selle postituse müügilause, et tegu on Eesti suurma kampaaniarakendusega. 13 000 on võibolla Eesti top 10 kampaania lõpu otsas. Suurimad kampaaniad ikka toonud üle 20 000 võibolla isegi 30 000 liitunud inimese :) Ja uusi fänne sellest 1.5x rohkem. Jõudu!


  2. 2
    Karupapa

    Eesti suurim kampaaniarakendus Facebookis?

    Mis statististikal see väide põhineb? Suurushullustus?


  3. 3
    Remy

    Oleme ka ise läbi viinud varasemalt kampaaniaid, mis kogusid suure hulga fänne. Suurim tulemus seni meie sulest on 38 000 fänni 30 päevaga. Sellest aga lähemalt mõnes teises postituses. Antud artikkel räägib multifunktsionaalsest 3-osalisest rakendusest ehk siis suurimast mahukuse poolest.


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.