Klienditeenindus on kõige tähtsam!


Käisin hiljuti Saaremaal puhkamas. Peatusin Kipi-Koovi matkakeskuses. Koht sai valitud ilma erilise taustauuringuta, kuna tegemist tuntud nimega sealkandis.
Teadsin vaid seda, et asja veab talupidajatest abielupaar, kelle igapäevasteks tegevusteks on veel ka mahepõllumajandus ja loomakasvatus.

Sellisel puhul on ikka kombeks peremehega paar sõna juttu ajada. Eriti huvitav oleks linnainimesel näha ka mismoodi neid talutöid tehakse. See on suurim väärtus, mida taoline puhketalu külastajale anda saab. See info tuli aga peremehelt konkreetselt välja pigistada, sest tal polnud minu jaoks eriti aega. Perenaine jooksis kärsitult ringi (või vähemalt jättis sellise mulje), tekkis mõte, et äkki ma segan neid oma sealviibimisega?

Mõelda vaid, viieliikmeline grupp inimesi peatub matkakeskuses, aga meie teenindamiseks pole neil aega. Suhtumine oli umbes selline, et niikuinii tulid nad siia ainult magama. Huvitav, miks nad oma matkakeskust motelliks või kämpinguks siis ümber ei nimeta?

Turismiäris on klienditeenindus ja läbi selle lisaväärtuste pakkumine kõige olulisem. See määrab ära, kas klient tuleb veel tulevikus tagasi või mitte.

Kuid see pole vaid turismiäris nii. Ükskõik, millises valdkonnas me ka ei tegutse, me kõik teenindame oma kliente. Paljud ettevõtted Eestis vist arvavad, et nende teenus, toode või positsioon turul on niivõrd hea, et klienditeenindusele suuremat rõhku pole vaja panna. Suurettevõtete puhul paistab see kohe eriti hästi silma.

Ka mina arvasin kunagi – äri on vaja teha selleks, et teenida palju raha. See mõttekäik on aga täiesti vale. Ettevõtluse eesmärk on leida kliente ja neid võimalikult hästi teenindada, et nad tuleksid meie juurde tagasi aina uuesti ja uuesti. Raha on kõige selle tulem. Kõik ettevõtjad on eelkõige klienditeenindajad.

Brian Tracy ütleb, et õnnelikule kliendile uuesti müümine on 10x lihtsam, kui uue kliendi püüdmine. Lisaks sellele, et see on lihtsam, on see ka meeletult kuluefektiivsem. Mõelda vaid, milliseid summasid pannakse iga aasta reklaamikampaaniate alla. Klient võidetakse enda kätte lühikeseks ajaks. Järgmine aasta hakkab jälle püüdmine otsast peale.


Klienditeeninduse mõiste on muutunud

Senine arusaam on, et klienditeenindust viiakse läbi esinduskontorites ja müügisalongides. Turg on aga mitmekesistunud, segajaid ja tähelepanuröövijaid nii palju, et tänapäeval peab klienditeenindus olema katkematu protsess. Kliendiga tuleb olla igapäevases kontaktis ja suhelda. Mida rohkem nendega suhtleme, seda paremini neid mõistame, seda paremini mõistavad nemad meid ja seda suuremat väärtust saame üksteise jaoks luua. Kuidas olla oma klientidega igapäevases kontaktis?


Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedias jäävad püsima need ettevõtted, kes tahavad ja suudavad turundada intelligentsemalt. Klienditeenindus Facebookis, Twitteris, blogis või foorumis tähendab tarbijale lisaväärtuse pakkumist. Lisaväärtus on see, mis kutsub kliente sinu tooteid-teenuseid üha uuesti ja uuesti tarbima ning ka oma tuttavatele soovitama. Lisaväärtuse pakkumine ei ole nii lihtne, kui esialgu tunduda võib, kuid selle peale peaks mõtlema iga ettevõte. Oma toodete ja teenuste kõrvale lisaväärtuse loomisest räägin veidi pikemalt ka siin.

Kaubanduskeskustes ja müügiesindustes tehakse väga palju emotsioonioste.Täna ostab tarbija ühe käest, homme kellegilt teiselt. Sotsiaalmeedia abil on võimalik tarbija kaasata ettevõtte brändi elustiili, pakkudes inimestele lisaväärtust, mida nad kaubanduskeskusest ostes ei pruugi lühikese kontakti tõttu kogeda. Sotsiaalmeedia abil on võimalik muuta tarbija oma püsikliendiks.

Kaupo Okia’st räägib, et üks Facebooki fänn püsib ettevõtte brändimaailma kommunikatsiooniväljas aastaid. See on tõsi. Pikk tarbijakontakt võimaldab välja selgitada uusi sihtgruppe, põhjalikult ja süstemaatiliselt tutvustada tarbijale oma kaubamärgi missiooni, tõekspidamisi ja väärtusi ning lisaks kaasata sihtgrupp nendel teemadel ka kaasa rääkima. Niimoodi sünnivad elustiilikommuunid, kus saab edukalt edasi anda turundussõnumeid ning viia läbi oma PR- ja reklaamitegevusi palju-palju kordi kokkuhoidlikumalt.

Milliseid huvitavaid kogemusi on olnud sinul klienditeenindusega?

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.