Hoiatus: SEO – loevad ainult tulemused

SEO

Miks on üldse mõtekas teha SEO’d ehk otsimootoritele optimeerimist?

PÕHJUS 1

Google on kõige suurema külastatavusega veebileht Eestis (Alexa.com). Google on populaarsem, kui suured mainstream portaalid nagu Delfi või Postimees. Rahvusvahelise internetiuuringute agentuuri GemiusRanking viimaste andmete kohaselt on Google ka otsingumootorina kõige populaarsem Eestis (77%), samas kui NETI.ee osakaal on rohkem kui neli korda väiksem (17%).

PÕHJUS 2

Esimene koht, kuhu minnakse Eestis ostusoovi kohta infot koguma on GOOGLE. Keskmine infootsija teeb rohkem kui tosin otsingut päevas. Tegemist ei ole juhukülastajatega, vaid inimestega, kes otsivad oma konkreetsele probleemile lahendust.

Kui sinu veebileht on Google/NETI.ee otsingutes esimeste seas, võid saada selle tulemusel kümneid kliendikontakte päevas. E-kommerts saitide puhul sadu kontakte päevas. Kliendid, kes muidu tulemata jäävad.

seo2

Otsimootoritele optimeerimine, mille abil jõuab sinu veebileht  Google ja NETI.ee otsingutes parematele positsioonidele, sisaldab endas mitmeid erinevaid tegevusi. Probleem on selles, et paljudest tegevustest ei pruugi sündida mittemingisugust silmnähtavat kasu.

 

Annan sulle 4 punktilise spikri juhuks, kui soovid otsimootorite kaudu suuremat veebiliiklust saada, aga sa ei tea millist teenusepakkujat valida.

 

1. Kes lubadusi ei julge anda, müüb ainult õhku

Reaalsus on see, et mitte keegi ei suuda olla juba ette 100% kindel, milliseid SEO tegevusi tuleb täpselt läbi viia selleks, et saada otsingus esimeseks. Google teeb oma algoritmis muudatusi ja uuendusi iga päev. Alles siis kui SEO spetsialist on valmis võtma ka tööde osas vastutuse, oled leidnud  tõsiseltvõetava partneri, kes on valmis tulemuste saamiseks ekstra pingutusi tegema.

 

2. HTML optimeerimine. Vajalik tegevus, kuid silmnähtavat kasu ei pruugi olla.

Veebilehe html optimeerimisest on kasu ainult siis, kui puudub igasugune konkurents. Olukorda, kus sinu tegevusalas puudub konkurents, tuleb ette väga harva. HTML optimeerimine on elementaarne SEO tegevus, kuid loota selle tulemusel suuri hüppeid otsingus on liiga naiivne.

 

3. Viidete loomine (linkbuilding).

Populaarne tööriist jälgimaks veebilehe suunas tulevaid viiteid on Yahoo Site Explorer. Olen näinud mitmeid kordi, kus 2-10x vähemate linkide arvuga veebileht omab otsingus liidripositsiooni. Lingil ja lingil on suur vahe:

a. Viidete loomine välismaisetelt veebilehtedelt (kataloogid, andmebaasid jne)

Kui sinu firma tegutseb Eestis, siis välismaised viited sinu veebilehe suunas annavad marginaalseid tulemusi. Ära panusta neile.

b. Viidete loomine eestikeelsetest kataloogidest ja andmebaasidest on küll parem, kuid Google saab aru, kui tegemist vähe sisulist väärtust pakkuva viitega ning kataloogide abil üksinda ei ole võimalik tihti otsingus esimese kolme sekka jõuda.

c. Viidete loomine artikliturunduse kataloogidest. Väga tõhus viis väärtuslike viidete loomiseks on kodumaised artikliturunduse leheküljed – artiklid.eu; artiklid.net; in.ee jt. Tava korporatiivlehtede konkurentsitingimustes piisab 10 artikli sisestamisest, et saavutada positsioon esimese 5 seas.

d. Uudiste portaalid, teemaportaalid. Samuti tõhus viis artikliturunduseks ehk väärtuslike viidete saamiseks.

 

4. Võtmesõna esinemine sisutekstis.

Tuleb mõista, et arvestatava konkurentsi puhul, konkureerid sa oma veebilehe konkreetse leheküljega. Avaleht ei pruugi olla tihti kõige parem lehekülg konkurentide seljatamiseks. Mängu tuleb võtmesõna tihedus tekstis, mida Google hoolega jälgib. 1-2% peaks olema minimaalselt. 4-5% on juba hea tulemus.

 

5. Kaasturundus.

Konkurents otsimootorites ( Google ja NETI.ee) on  Eestis  paljudes valdkonandes juba päris kõva. Tihti ei piisa kõigest sellest, mida eelpool mainitud sai.

Tugeva konkurentsi juures tuleks hakata eraldi jälgima sissetulevate  viidete lingimahla. Ilma tehnilistesse detailidesse süvenemata – Google hindab väärtuslikuks selliselt veebilehelt tulevat viidet, kus räägitakse sinu valdkonnaga samasugust juttu (samad võtmesõnad, võtmesõna sisaldub ka viites endas) ning veebilehekülg , kust viide pärineb peaks omama arvestatavat Page Ranki (PR minimaalselt  2). Kaasturunduse mõte on leida endale lingipartnereid väärtuslike viidete loomiseks teineteise veebilehtedele.

Kõikide nende teemadega DDR igapäevaselt ka tegeleb. Kui vajad abi, saame sind kindlasti aidata.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

5 kommentaari

  1. 1

    Ülevaatlik artikkel, kuid mõned iganenud arusaamad:
    PageRank ei oma reaalset väärtust. Väärtus on sissetulevate linkide kvaliteedil ja kvantiteedil. PR1 sisuleht võib suvalise märksõna puhul olla kõrgemal kohal, kui PR4 sisuleht.
    Märksõna tihedus on samuti iganenud, sest see on väga primitiivne lähenemine ja Google on oluliselt intelligentsem: http://www.seobook.com/archives/000754.shtml
    Lingipartnerid ehk vastastikku linkimine on Google poolt karistatav. Sellega tasub ettevaatlik olla. Pigem linkida mitme erineva saidi vahel ristipõiki, kui üks-ühele vastastikku.


  2. 2

    Väga hea postitus, tänud!
    Sooviksin kommenteerida Põhjust nr. 1, kus on juttu Neti.ee väikesest osakaalust. Pole sellega nõus.
    GemiusRanking lehel kuvatakse vaid Gemiuse süsteemi kasutatavate ettevõtete märksõnadega tehtavaid päringuid. Nii et need numbrid on kaugel reaalsusest – esiteks ei ole Gemiusel Eesti turul kriitilist massi ettevõtteid, et mingeid selliseid numbreid argumendina kasutada ja lisaks sellele kuvatakse antud tabelis ainult selle väikese osa ettevõtete märksõnade statistikanumbreid.
    Neti.ees toimub aga 2/3 kõikidest otsingutest just läbi kataloogipuu, mitte läbi märksõnade ja kataloogipuu kohta ei ütle Gemius mitte midagi ning Googlel puudub see üleüldse.
    Usun, et Neti osakaal Eestis on endiselt ligi 50% ja niikaua kuni Google ise ei ole oma numbreid avalikustanud on kõik muu puhas spekulatsioon.


  3. 3
    Remy

    Hei Carl,

    tänud asjaliku tagasiside eest.
    Ma olen ise jälginud seda, et millise PR’ga on domeen ning hinnanud läbi selle kõrgemaks ka sealt tuleva viite väärtust.
    Ja on seni toiminud ehk loogika täitsa sees. Aga kui sa väidad muud, siis uurin asja lähemalt.

    Märksõnatihedus ei ole kindlasti iganenud. Töötab täiel võimsusel ja uskumatult hästi, vähemalt nendes valdkondades, kus olen toimetanud.
    Mõjutajaid on palju. Aga ühel hetkel hakkab keyword density lugema.

    Lingipartnerlus primitiivses mõttes on ebaintelligentne tegevus. Ei viljele seda. Kaasturundus, kus vastastikku artiklite vahetamine on mõlema poole lugejaskonnale kasulik rokib aga täiega.


  4. 4
    Remy

    Tänud Nelly, kasulik info.


  5. 5

    Neti otsingud sõltuvad suuresti tegelikult valdkonnast, mille suunas need märksõnad on suunatud. Julgen väita, et näiteks kõiksugu korporatiivsed teenused ja teenused, mis on suunatud ärivaldkonda, on Neti otsingu kaudu domineerivamad Google otsinguist – meeskonnakoolitused, isiksuse areng, meeskonnad, juhtimine jne. Samas võib selle süü olla ka selles, et konkreetsed lehed, mille sissetulevaid märksõnu sai analüüsitud, olid Netis leitavamad kui Google indeksis.


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.