Facebook bännerid – kuidas teha edukat kampaaniat?




Enne FB bänneritega katsetama asumist ei olnud mul erilist usku sellesse reklaamikanalisse. Põhjus lihtne – see tundus  tavalise mõtetu reklaambännerina, mis lihtsalt rikub kasutajakogemuse kvaliteeti ja ei midagi muud. Ma eeldasin, et inimestel on Facebookis täielik bänneripimedus.

Kuid nii nagu iga asjaga, kui hakata teemat lähemalt uurima ja süvenema, avaneb asjadest väheke teistsugune pilt. Nüüdseks on see täiesti selge, et FB bänner on võimas kanal sihtgrupini jõudmisel.

Miks?

Sellepärast, et esimest korda üldse on võimalik teha demograafilist PPC (Pay-Per-Click) reklaami. Ehk tegemist on küll bännerreklaamiga, kuid see eest väga sihitud reklaamiga.


5 sammu eduka kampaaniani

  1. Hea pakkumine
  2. Demograafiline eeltöö
  3. Kõrge klikitavus
  4. Õige hinnastrateegia


Hea pakkumine

Inimesed tulevad Facebooki sotsialiseeruma. Kui sina aga lähed sinna reklaamima ja müüma, läheb sul raskeks. Mitte kedagi ei huvita sinu pakkumised. Veel enam, see ärritab inimesi.

Müümise asemel paku tasuta väärtust. Facebook on suhete arendamise platvorm. Kui pakud sihtgrupile tasuta väärtust, siis arendad suhteid.


Näide halvast ja heast bännerist



Demograafiline eeltöö

Ütleme näiteks, et sa oled moefirma juht ja sul on välja tulemas uus kollektsioon. Seega sa tahad jõuda ainult nende inimesteni, kelle huvide hulka kuuluvad mood, stiil, rõivad, elustiil, disain jms.

Natuke Facebookis ringi surfates saad kiiresti hea ülevaate Eesti populaarsetest fännilehtedest, mille väärtused haakuvad sinu pakutava toote või teenusega. Fänniks olemine tähendab turundaja jaoks demograafilist kuuluvust.

Lisaks huvidele ja hobidele võimaldab Facebook sihtida riigi, vanuse, soo, keele,  hariduse, töökoha, perekonnaseisu, lemmikfilmide ja –muusika järgi. Enam täpsemini sihtida ei olegi üldse võimalik.

Minnes veelgi spetsiifilisemaks, kui moekollektsioon on mõeldud noortele neidudele vanuses 18-25, siis see annab päris hea ettekujutuse, kui täpselt on võimalik oma sihtgrupp kinni püüda.

Kliendi tüüpprofiil on ideaalselt paigas, me oskame koostada sellise reklaamteksti ja visuaali, mis lihtsalt ei saa jääda sihtgrupi jaoks märkamatuks.



Kõrge klikitavus

Mida rohkem tähelepanu bänner haarab, seda rohkem klikke saad ning seda odavamaks reklaamihind muutub. Bänner koosneb pealkirjast, pildist (110×80 pikselit max)  ja tekstiosast.

Pilt

Pilt on kõige olulisem osa, mis haarab tähelepanu. Võimatu on ennustada, milline pilt on parim. Tee split testimist ja katseta erinevaid pilte. Üldiselt on nii, et mida vähem pilt meenutab reklaami, seda suurem tõenäosus, et sellel ka klikitakse. Tuntud inimeste nägudega pildid tõmbavad kindlasti rohkem tähelepanu. Alusta kampaaniat 3-4 pildiga, testi üks nädal ning jäta võitja mängu.

Kui oled leidnud kõige paremini toimiva pildi, siis leia sellele sarnaseid pilte juurde. Ära jää ühe pildi juurde, see tekitab „bänneripimedust“ ja peagi oled jälle madala klikitavuse juures tagasi.

Tekst

Kui hea pilt tõmbab inimese tähelepanu, siis hea tekst paneb inimese klikkima. Inimene klikib siis, kui sa ütled talle seda. Inimene hakkab fänniks, kui sa kutsud ta fänniks. „Call to action“ peab igas bänneritekstis sees olema. Samas pead sa ka andma mõista, miks talle need tegevused kasulikud võiksid olla.


Õige hinnastrateegia

Facebook võimaldab maksta nii CPC (cost per click) kui ka CPM (cost per 1000 impressions) režiimis. Impressions tähendab bänneri näitamiste arvu

CPM ei garanteeri sulle ühtegi klikki, kuid maksma pead ikkagi. Samas, kui su bänner on saavutanud väga hea klikitavuse, milleks võib pidada alates 0,15-0,2 CTR (click through rate), siis CPM režiimi ümber lülitumine on hea mõte, nii väldid kliki hinna tõusu, samas kui klikitavus jääb endiselt heale tasemele. Kampaaniat soovitan alustada alati CPC-ga.

Kui eelnevad punktid on õieti tehtud, siis sinu bänner on kohe esimesest päevast populaarne ja saab palju klikke. Siinkohal tuleb aga mängu Facebooki reklaamimüügistrateegia.

FB tahab teenida raha. Kui ta näeb, et sinu bänner saab palju klikke, annab ta sulle nädala, et saaksid oma reklaamiedu nautida. Umbes samal põhimõttel nagu kasiinos innustatakse sind väikeste võitudega rohkem masinasse raha sisse panema, meelitab ka Facebook sind rohkem kulutama. Nii pea kui klikitavus on hea, tuleb muuta CPC ära CPM peale. Vastasel juhul hakkab sinu bänner saama iga päev järjest vähem näitamisi ning ainuke viis näitamisi tõsta, on tõsta kliki hinda. Meie eesmärk on aga õppida viima klikihinda alla, mitte üles.

TÄHTIS:
Facebookile ei meeldi kohe üldse, kui sa kampaania käigus lased hinda alla. Enamikel juhtudel, kui sa nii teed, FB lihtsalt lõpetab su bännerite näitamise.


Eelarve

Hea on see, et päevaeelarve saad endale ise määrata. Seega eelarve lõhkiminemise hirmu ei ole karta.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.