Client Persona loomine ja mida see annab

persona

Oma äri olemust on väga lihtne tutvustada sõbrale, kaastöötajale või isegi kliendile – juhul, kui istuda nendega näost näkku laua taga. Vestlus on entusiastlik, fokusseeritud, sa suudad nende küsimustele vastata nii, et see neid maksimaalselt aitab. Sa tead millal võib edasi minna ja millal täpsemalt oma mõtteid lahti selgitada, lihtsalt talle otsa vaadates. Sa näed, mis tema tähelepanu haarab ja mis mitte – tema näoilmest.

Kas on võimalik sellist personaalset, fokusseeritud ja entsusiastlikku vestlust viia läbi ka sadade või tuhandete veebikülastajatega? On küll.

 

Client Persona

Client Persona iseloomustab sinu veebikülastajate ühte segmenti. Persona pole mitte midagi muud, kui kliendiküsitluse tagasiside, mis kutsub selle väärtusliku turundusinfo sinu jaoks ellu. Client Persona ankeedi abil on võimalik hakata igapäevaselt langetama targemaid turundusotsuseid, olgu sees siis sotsmeedia strateegia loomine, sisustrateegia, kampaaniate loomine, reklaamikampaania, branding, avalikud suhted, e-mailiturundus või mis iganes muu turundustoiming. Persona muudab su elu kõikides turundustegevustes palju selgemaks ning tänu sellele lõikad suuri kasusid.

Sa ei pea enam küsima, et mis me arvame, kuidas meie kliendid sellesse kampaaniasse suhtuvad? Või – kas selline FB postitus läheb meie sihtgrupile korda.

Persona olemasolu korral saad küsida hoopis – mida Annika teeks? Mida Madis teeks?

 

Mida Personade loomine annab?

Fookus –sul on selged prioriteedid, sa ei raiska enam aega selle peale, et üritad meeldida kõigile.

Veebi  ülesehitus – sa saad eemaldada oma veebist kõik elemendid, mis ei kõneta persoonasid ning asendada need sisuga, mis tõstavad väärtust ainult personade silmis.

Empaatia kasvatamine – inimesed on erinevad. Kui lood sisu vaid enda hoiakute järgi, siis jääd ilma 60-70% külastajate tähelepanust. Sa suudad müüa vaid omasugustele ning sinu äri ühel hetkel enam ei kasva. 3-5 Persona tüüpi aga maksimaliseerib sinu turunduspotentsiaali.

Konsensus – kui turunduspoolel on otsustajaid mitu, siis tihti on keeruline jõuda ühele meelele. Kuidas teha – nii või naa? Üks näeb oma vaimusilmas külastajaid ühe nurga alt, teine hoopis kolmanda nurga alt. Persona ankeet annab meeskonnale ühise mõistmise.

Efektiivsus – Sostmeedia turunduses tekib pidevalt küsimusi detailide osas – disain, tüpograafia, värvid, interface, funktsionaalsus, tekstid jne. Personade olemasolul ei teki enam kõhklusi otsuste tegemisel – sellest, milline lahendus on õige ja milline vale on koheselt selge.

Paremad otsused – viivad parema strateegiani, edukama kampaaniani, suurema kasuni ja tugevama brändini.

 

 

Persona ankeedi loomine

Loo endale 3-5 erineva Personaga ankeeti. Ankeedi loomine algab detailse turuinformatsiooni kogumisega. Mida detailsem info on, seda paremad tulemused.

 

1.  Võta ühendust oma klientidega ja küsi neilt tagasisidet:

Senised ostmismustrid.

Kuidas kliendid seni sinuni on jõudnud?
Kui paljud on kasutanud esmase info hankimiseks sinu veebilehte?
Mis on olnud peamised argumendid, miks nad sinu teenuse/toote kasuks on otsustanud?
Mida arvavad kliendid sinu praegusest veebist (plussid/miinused/soovitused)
Kas klient saab praegu veebilehelt põhjalikku infot selleks, et langetada ostuotsust kohe?
Mida arvavad praegused kliendid sinu firma veebidisainist (plussid/miinused)
Mik sinu rahulolevad kliendid on rahulolevad ja õnnelikud?
Milliseid konkurente sinu klient kõige suurema tõenäosusega kaaluks ja miks?

Senine veebianalüütika

Kui kaua seni üks külastaja keskmiselt veebilehel aega veedab?
Kui palju on korduvkülastajaid?
Millised veebilehe osad hoiavad praegu külastajat kõige kauem veebilehel ja miks?
Millised veebilehe osad põhjustavad kõige tihedamamini lahkumisi veebilehelt ja miks?

Turuanalüüs

Vii läbi lühike turuanalüüs. Ei pea olema väga põhjalik. Vaata üle turutrendid, konkurents ja positsioneering.

 

2.  Koosta Client Persona ankeet

Kui informatsioon olemas, loo selle põhjal 3-5 erinevat kliendi profiili ehk jaga kogu oma sihtgrupp erinevateks  Personadeks. Iga Persona kohta loo eraldi ankeet ja täida järgmised lahtrid:

Eesmärk – Siis lahtrisse kirjuta, millise konkreetse eesmärgiga  Persona veebilehele tuleb, millist infot ta otsib ja vajab. Üks otsib ühte infot, teisel külastajal on teine eesmärk.  Erinevad eesmärgid tähendavadki erinevaid Persona’sid. Nii  saad selgema ülevaate, kuidas erinevatele sihtgruppidele maksimaalset väärtust pakkuda.

Käitumine ja suhtumine – Kui Eesmärk näitab, millist infot Persona otsib, siis Käitumine ja suhtumine näitab kuidas info ja sisu peaks olema serveeritud. Iga Persona eeldab erinevat lähenemist, pane kirja millist.

Ärilised eesmärgid on selleks, et me ei kaotaks ühelgi hetkel üldist fookust – võimalikult hea ja väärtuslik sisu, mis personat maksimaalselt puudutab, loob äritulemusi. Pane siia lahtrisse kirja, milline info on talle kõige olulisem.

Nimi, nägu, iseloomustus – kuival infol ja numbritel ei ole taga jõudu. Kui läheb kaalukate ostsuste tegemiseks, siis 5 leheküljeline info ei aita sind. Info talletamine 3-5 erinevasse persoonasse muudab aga kogu pildi ülevaatlikuks – ühel ankeedil on klienditüübi kohta kõik oluline info kirjas  – teadmised, kogemus, interneti kasutamisharjumused, demograafia (nt vanus, sugu, sissetulek, haridus) ja psühhograafia (elustiil, tegevused, hobid, seisukohad, suhtumine, väärtused, sotsiaalne vastutus, meelelahutus), käitumine (milliseid hüvesid taotleb, kui palju tarbib, brändilojaalsus, staatus (potentsiaalne, esimene kord, regulaarne), ostuvalmidus, sündmused, mis soodustavad ostmist),

Hea on läbi analüüsida ka võimalikud stsenaariumid, kuidas mingi Persona tüüp sinu lehele jõuab ja kuidas sa tahad, et ta end tunneks su lehel.

Kui tahad teemaga rohkem süvitsi minna, siis selleks on olemas väga hea raamat: The User Is Always Right.

Totaalne-Muutumine

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

2 kommentaari

  1. 1

    [...] Peep puudutab päris põhjalikult seda teemat oma internetiturunduse e-kursuses, kus räägib kliendiavataridest. Samuti leiad samm-sammulise juhise Client Persona’de loomise kohta  siit [...]


  2. 2

    Tänud asjaliku artikli eest!
    Loen rõõmuga teisigi sarnaseid.

    Kordaminekuid soovides,
    Vallo


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.