Bränding ja innovatsioon – ühe mündi kaks külge

aia (1)

bränding_1

Bränding ja innovatsioon on mitmeski mõttes sünonüümid. Brändi loomine ja arendamine on uuendus-protsess. Ehk tegemist on teadliku ja läbimõeldud liikumisega muutuste suunas. Tugeva brändi olemuseks on olla sillaks tänase ja homse päeva vahel. Homne päev on miski mida täna püütakse, kuid mida veel hetkel ei eksisteeri – tugev bränd sümboliseerib pürgimust, unistust, taotlust, kõrgemat standardit. Soovib midagi muuta paremaks, edulisemaks.

Ühtpidi kultiveerib bränd muutust ning teisalt pakub sihtgrupile välja juhised selle muutuse läbiviimiseks.

Paradoks seisneb selles, et muutus on konstantne. Bränd ei saa kunagi olla „valmis“ ega lõplikult „purgis“. Seetõttu tugevat kaubamärki ei hinnata ainult selle hetkepositsiooni järgi, vaid brändilubaduse järgi – kui tugevaks käivitajaks ehk sümboliks on see sihtgrupile.

Brändid peavad omavahel psühholoogilist lahingut klientide tajude üle. Ekslikult on arvatud, et bränding on otsene müügitööriist. Bränding on miski, mis toetab ja kultiveerib müügiprotsessi. Brändiarendust ei tehta müügikäivitamise eesmärgil. Müük käivitatakse läbi müügitegevuste. Bränding on jätkustuutlikkus. Stabiilsuse loomine. Müügiprotsessi lihtsustav ja hõlpsustav ning homset päeva kindlustav tegevus.

 

innovatsioon

Ka innovatsiooni luuakse samal eesmärgil – et kindlustada ja võita turuosa.  Innovatsioon tähendab ettevõtte valmisolekut olla muutuste kiirendiks ning omada läbi selle laiaulatuslikke uusi allikaid paremaks konkureerimiseks.

Innovatsiooni tajutakse turul tihti kui üksikettevõtmist, julget ja rasvast hundirinda, erakordset loovust ning maagilist kogemust. Tegelikkuses teeb iga juht innovatsiooni, sest tema tööriistaks on  muutuste loomine ja muutuste protsessi juhtimine. Vahe tuleb sellest, kas tulevikujuhtimist tehakse süsteemselt ning järjekindlalt või mitte.

Strateegilise tulevikujuhtimise abil  teed kõige rohkem avastusi ja lood läbi selle endale ärilisi võimalusi, mida teised ei loo. Tõeline väärtus on avastada uusi võimalusi äritegevuse parandamiseks ja siis need võimalused ellu viia. Ilma avastuseta pole turundustegevustel kunagi kaugeleulatuvamat ja pikaajalisemat mõju.

Õige avastus, õige võimalus, õige strateegia ja selle elluviimine on lukk-kombinatsioon tugeva brändi loomiseks.

Süsteemse innovatsiooniga tegeleva ettevõtte konkurendid on sunnitud reageerima tema tegevusele – ning see ongi turul domineerimise võti. Metafooriliselt väljendudes on innovatsioon ründerepositsioon ning dominatsioon kaitse üle:

innovatsioon_2 (1)

bränding_333

Õige oleks öelda, et nii vara kui võimalik. Reeglina hakatakse aga sisuliselt brändingu küsimustega tegelema siis, kui probleemi olemus ennast rohkem avama hakkab. Selleks võivad olla järgmised olukorrad:

 

  1. Miks pean ma koguaeg kliente otsima, miks ei võiks kliendid ise minu poole pöörduda?
  2. Miks läheb  minu klient konkurent A või B juurde ja ostab tema  käest palju kallimalt?
  3. Miks me ei ole omas valdkonnas teatud-tuntud?
  4. Miks mul ei ole homse päeva ees kindlat tunnet?

 

 bränding_41

Brändikaardistus on kaart, mille alusel saab hakata disainima strateegilist kommunikatsiooni ettevõtte ja klientide vahel, kujundama unikaalset teenusekogemust ning planeerima kampaaniaid. Brändikaardistusest saad lugeda lähemalt siit: http://www.ddr.ee/brandikaardistus/

brändikaardistus

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.