Ära tee reklaami, vaid inspireeri.
10 turundustehnikat, mis inspireerib inimesi.



Kumba sa müüd: kas toodet või ideed selle taga? Kui sa müüd toodet, siis surud müüki inimestele peale. See ei ole aga eriti efektiivne. Seetõttu ongi mõeldud välja selline asi nagu reklaam. Reklaam pole mitte midagi muud, kui hüpnotiseerimine. Minu küsimus on: kes tahab olla hüpnotiseeritud? Mina küll mitte. Reklaam loomulikult töötab (paremini kui otsemüük), kuid oma manipulatiivse olemuse tõttu on päeva lõpuks nii reklaamitegijal kui ka reklaamitarbijal ikka s*ta maitse suus. Miks siis nii? Asi selles, et:

„Reklaam, mis harimise ja informeerimise asemel võrgutab, ei ole aus kaup“

Kui tegeled aga infoturundusega, mis aitab, julgustab ja inspireerib inimesi, siis sihtgrupp tahab ise astuda sinu ja su firmaga kontakti. Aga mitte ainult. Infoturunduse teel muutub sinu sõnumi haare oluliselt mastaapsemaks, mis äratab erinevate ringkondade tähelepanu. Inspireeriv idee ühendab inimesi ning loob võrgustikke. Facebook ei ole tegelikult sotsiaalvõrgustik, Facebook on lihtsalt platvorm, võrgustiku pead sa ise looma. Mida inspireerivam idee, seda suurem ja tugevam võrgustik selle ümber tekib. Ehk teiste sõnadega:

„Kui turustad ideid, siis ehitad oma ettevõtte ümber elustiili“ ja see elustiil teeb sinu eest ära kogu müügitöö.


10 turundustehnikat, mis inspireerib inimesi:

  1. Personaalsus on olulisem, kui ilus disain. Ära tee seda viga, et keskendud eelkõige võimsa esmamulje loomisele läbi uhkete visuaalide. Nii teevad ainult rahapõletajad. Teine äärmus pole samuti hea, kus sinu veebi väljanägemine on täiesti käest ära, kuid siiski, usaldussuhte tekkimisel tahab sihtgrupp näha sõnumi taga eelkõige Sind. Niipea, kui ideed esindab mõni persoon, muutub artikkel, e-mail või videoklipp emotsionaalseks infoks. Kui suudad rääkida südamest südamesse, lähed korda.
  2. Müü toote taga olevat ideed. Ära presenteeri oma toodet kunagi enne, kui pole selgitanud sihtgrupile põhjalikult, miks see talle kasulik on, kuidas see teda aitab ning mismoodi seda kõige paremini kasutada saab.
  3. Jutusta lugusid. Mitte kedagi ei inspireeri kaubamärk üksinda, vaid teadmine, et keegi teine inimene tarbib sama kaubamärki. Kui jagad oskusteavet, kogemusi, läbielamisi, siis tõmbad inimesi oma kaubamärgile lähemale.
  4. Eristu läbi vastandumise. Idee on tugev ja elujõuline nii kaua, kui see vastandub millegile. Nii pea, kui lähtud ideest „meie ka“ ,oled järelsörkija, kes pälvib vaid minimaalse osa tähelepanust. Kui sinu idee leiab kritiseerimist, oled leidnud hea idee.
  5. Ära tee ainult äri, ehita kommuuni. Iga hea toote ja teenuse taga on soov maailma paremaks muuta. Suhtle inimestega, kes hindavad sarnaseid väärtusi, koonduge, looge gruppe. Inimesed soovivad kuuluvustunnet.
  6. Saa oma valdkonna arvamusliidriks. Sa kas oled arvamusliider või järgid teisi. Inimesi inspireerivad ainult eestvedajad, mitte järelsörkijad.
  7. Arvamusliidriks olemine ei tähenda erakordset isiksust. Sa ei pea olema Martin Luther King, et masse inspireerida. Su toote taga peab olema vaid idee, millesse ise usud ning mis aitab teisi inimesi.
  8. Ära pühendu turundamisele. Pühendu inimeste aitamisele.
  9. Ära loo image’it. Tee teavitustööd ja näita kes sa tegelikult oled.
  10. Kasuta oma turundussõnumi edastamiseks uusi tehnoloogiaid. Tehnoloogial ei ole tundeid, selle areng on pidurdamatu protsess. Me ei lähe kunagi enam ajas tagasi. Digitaalmaailm sööb paberi lõpuks nii või naa välja. Inimesi  inspireerivad muutuste esirinnas olijad alati rohkem, kui vanast kinni hoidjad.

1. Müü ideed toote taga. Ära presenteeri oma toodet kunagi enne, kui pole selgitanud sihtgrupile põhjalikult, miks see talle kasulik on, kuidas see teda aitab ning mismoodi seda kõige paremini kasutada saab.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.