8 kriitilist tööriista veebilehe efektiivsuse kasvatamiseks – Osa 3

Disain

Disaini peamine eesmärk on veebilehe idee ja sõnumi visuaalne edasi andmine. Paljudel juhtudel kiputakse piirduma „soliidse disainiga“. Soliidsel disainil pole midagi viga peale selle, et see üritab sobituda massi. Hea veebidisain aga just eristub millegiga.

Ettevõtted näevad kõvasti vaeva enese positsioneerimisega. USP ehk unikaalne müügiargument oleks vaja ka disaini vahendusel võimalikult hästi välja tuua. Mida külastaja esimesena vaatab, mida viiendana, milline on esmamulje ja häälestatus veebilehele sattudes jne.


Esmamulje on kriitlise tähtsusega – see kas kõnetab sihtgruppi hästi ning suunab külastajat edasi uurima või on halvimal juhul lihtsalt ilus vaadata, ilma, et  suudaks külastaja tähelepanu konkreetsel spetsiifilisel teemal hoida.

Postimees on oluliselt paremini jälgitav ja loetav, kui Delfi. Delfi lehekülje disain on laialivalguvam ning mitte nii kasutajasõbralik.  Selle disainivea pärast kaotab Delfi tuhandeid lugejaid. Täpselt sama põhimõte kehtib ka väiksemate veebide puhul.


SEO (otsimootoritele optimeerimine)

Google on kõige suurema külastatavusega veebileht Eestis (Alexa.com). Google on populaarsem, kui suured mainstream portaalid nagu Delfi või Postimees. Rahvusvahelise internetiuuringute agentuuri GemiusRanking viimaste andmete kohaselt  on Google ka otsingumootorina kõige populaarsem Eestis (77%), samas kui NETI.ee osakaal on rohkem kui neli korda väiksem (17%).

Esimene koht, kuhu minnakse Eestis ostusoovi kohta infot koguma on GOOGLE. Keskmine infootsija teeb rohkem kui tosin otsingut päevas. Tegemist on inimestega, kes otsivad oma konkreetsele probleemile lahendust.

Hoolitse, et su veebileht oleks hästi optimeeritud, ole orgaanilises otsingus esimeste seas.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.