8 kriitilist tööriista veebilehe efektiivsuse kasvatamiseks – Osa 2

Enne igasuguse sisu loomist tuleks mõista oma buyer personat. Veebiesindus, mis üritab konkreetse inimese asemel kõnetada masse, omab tulemusena igavat copy’t, igavat disaini ning külastajat, kes frustreerub kiiresti. Mida vähem oma veebikülastajat mõistetakse, seda raskem on interneti kaudu müüki teha. Kipub ikka nii olema, et väike segment sihtgrupist tekitab suure osa käibest.

Website copy, design, navigatsioon ning üldine struktuur peaks kõnetama õiget sihtgruppi ning suutma panna inimesi tegutsema. Keskmine e-commerce pood konverteerib 2% oma külastajatest klientideks. Kuid see number võiks olla ka 3 või 4 %. Client Personade täpsustamine võib käibe kasvu tõsta mitmekordseks.

Kliendi tüüpprofiil (Client Persona)

Oma äri olemust on väga lihtne tutvustada sõbrale, kaastöötajale, või isegi kliendile – juhul kui istuda nendega näost näkku laua taga. Vestlus on entusiastlik, fokusseeritud, sa suudad nende küsimustele vastata nii, et see neid aitab maksimaalselt. Sa tead millal võib edasi minna ja millal täpsemalt oma mõtteid lahti selgitada, lihtsalt talle otsa vaadates. Sa näed, mis tema tähelepanu haarab ja mis mitte – tema näoilmest.

Kas on võimalik sellist personaalset, fokusseeritud ja entsusiastlikku vestlust viia läbi ka oma sadade või tuhandete veebikülastajatega? On küll.

Adresseeri veebi sisu erinevatele klienditüüpidele

Iga külastaja tuleb veebilehele väga konkreetse eesmärgiga, kuid erinevad inimtüübid hindavad erinevat sisu . Näiteks impulsiivsele külastajale läheb korda esmamulje – üldine visuaal, disain, kas ta leiab veebilehelt kiireid kasusid, kas talle on antud selge juhis, kuidas edasi liikuda jne. Pikad paragrahvid ja küsitlusvormid impulsiivsele inimesele ei meeldi. Rõhuda tuleks kiiretele kasudele.

Hooliv inimtüüp tahab teada, kuida teised kliendid on abi saanud varem? Tahab teada firmast , juhist ja meeskonnast. Ta googeldab ja otsib selle firma või inimeste  kohta täiendavat infot. Personaliseeritud meeskonna leht ja inimlik soe lähenemine on neile tähtis.

Iga inimtüübiga tuleb osata eraldi suhelda. Kui veebileht suhtleb õieti, arendab suhteid. Suhted viivad äritulemusteni.


Usability

kui külastaja peab hakkama midagi mõtlema oma peaga, siis oled kaotanud ühe kliendikontakti. Inimesed ei tule meie elu ja tegemistega tutvuma. Inimesed tulevad veebilehte skanneerima.

Nad lasevad veebilehest silmadega kiiresti üle – ja kui seal pole miskit, midagi väga lihtsat ja löövat, mis neid kõnetaks, siis ongi kogu mäng mängitud.  Külastaja ei viitsi süvenemisega oma energiat hakata raiskama. Ta lihtsalt leiab endale parema allika.

  1. Veebileht peab olema kergesti navigeeritav ning arvestama üldiste käitumistavadega internetis (loogiline ja üldmõistetav navigatsioon)
  2. Leheküljed peaksid alla laadima ennast kiiresti
  3. Informatsioon peaks olema erinevate inimtüüpide jaoks ühtmoodi kiiresti haaratav
  4. Anna külastajale mõista, kus nad asuvad ja kuhu saavad edasi liikuda
  5. Muuda kontakti võtmine võimalikult lihtsaks
  6. Muuda tellimuse esitamine võimalikult lihtsaks
  7. Muuda tellimisprotsess paindlikuks (külastajale meeldib protsessi üle kontrolli omada)
  8. Vasta külastaja võimalikele vastuväidetele juba ette ära (erinevatel lehekülgedel võivad tekkida erinevad vastuväited/küsimused)

Web Copy

blogi/uudiste keskkond

Iga veebileht, mille eesmärgiks on parandada toote/teenuse müüki, peaks omama teatud määral ajakirjanduslikku väljanägemist. Miks? Inimesed tulevad veebilehtedele uut ja värsket  infot otsima.

Juhul, kui veebileht ei paku lugejale värsket ja kasulikku infot, siis domineerib reklaamtekst (teenused, tooted, meeskond jne). Erinevad uuringud ( Unicef, Yahoo jt)  näitavad, et keskmine inimene puutub iga päev kokku keskmiselt 2000 reklaamiga. Kui ka sinu veebileht on liialt reklaamihõnguline, kaotad massiliselt müügikontakte.

Sisutekstid

Veebileht, mille eesmärgiks on parandada toote/teenuse müüki, peab omama sellist copy’t, mis innustab külastajat tegutsema. Hea web copy  ei mõju liialt korporatiivselt, räägib külastajaga otse ning sisaldab selgeid juhiseid konkreetsete sammude astumiseks. Nendeks võivad olla:

 

  1. Motiveeriv põhjus koheseks telefoni haaramiseks ja sulle helistamiseks
  2. Motiveeriv põhjus sulle e-maili andmiseks
  3. Motiveeriv põhjus sinu toote koheseks ostmiseks

Hea Web copy suudab kanda lugejale üle soovitud emotsiooni, mille tulemusel astutakse konkreetne samm müügisulgemise suunas.

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.