8 kriitilist tööriista veebilehe efektiivsuse kasvatamiseks – branding sotsiaalmeedias.

Sotsiaalmeedia1Kas sina kasutad oma veebiesindust aktiivse turundustööriistana? Või suudab sinu veebileht täita ainult teavitaja rolli? Praegusel sotsiaalmeedia ajastul, kus tähelepanu haaramine on muutunud omaette väljakutseks, ei pruugi olla pelgalt informeerivast veebilehest üksinda mitte mingisugust reaalset kasu.

Umbes nädal tagasi esitasin siin blogis väljakutse – kuidas tõsta veebilehe efektiivsust 500%? Nädala jooksul olen välja tulnud 7 erineva tööriistaga, mille abil saaksid sina anda oma veebiesindusele täiesti uue hingamise.

Tööriistadeks on:

1.       Rebranding (loe siit)

2.       Client Persona (loe siit)

3.       Usability (loe siit)

4.       Web Copy (loe siit)

5.       Disain (loe siit)

6.       SEO (loe siit)

7.       E-maili turundus (loe siit)

Täna räägin kaheksandast ehk viimasest tööriistast – brändiarendusest sotsiaalmeedias.


Miks on brändiarendus ülioluline?

bränd


Toodete/teenuste müümisel on laias laastus 3 erinevat tasandit.

1. Halb müügimees müüb tooteid ja teenuseid. Kogu tema müügijutt käib ümber toote.

Näide: „Selle kitarri tegemisel on kasutatud väga häid materjale, kruvidega kinnitatud vahtrast kael, eebenist sõrmlaud, 22 astmetraati“. Toimetame pilli kohale 48 tunniga.

 

2. Hea müügimees müüb toote kasusid. Ehk millist hüve toote kasutamine aitab tarbijal saavutada.

Näide: Selle kitarri korpus on valmistatud täispuidust, mis  annab pillile oluliselt parema kõla. Toimetame pilli kohale ise, mis aitab sul hoida kokku transpordikulusid.

 

3. Hiilgav müügimees keskendub aga unistuse müümisele ehk teisiti öeldes brändile. Põhjus lihtne – unistus on tarbija jaoks kõige motiveerivam. Kõik tooted ja teenused on vaid vahendid. Vahendid saavutamaks lõppeesmärki – lahedamat, kihvtimat, paremat elu.

Näide: Miks sa kitarri osta tahad? Kas selleks, et enda oskusi arendada? Millist stiili sa viljeled? Ah sulle meeldib blues. Väga hea, meil on olemas e-õppeprogramm „Acoustic blues“ kust saad oma ala proffidelt kõige paremad nipid ja saladused blues stiili meisterlikuks omandamiseks. Ja see kitarr siin on blues’i jaoks kõige sobivama kõlaga, selle kitarriga tuleb kaasa  see sama e-õppeprogramm 50% soodsama hinnaga. Näitan sulle kohe siinasamas paari head bluesi käiku…


USA näide – võimsaima brändiga riik maailmas

USA-bränd

USA on endiselt maailma kõige suurema majandusega riik. Google, Facebook, Apple, Microsoft, Twitter, Foursquare – kui nimetada vaid üksikuid – kõik seal maal alguse saanud ärid. Miks see nii on? Kas juhus? Vaevalt :)

USA on ainuke riik maailmas, mis põhineb mitte traditsioonil, vaid ideel ja unistusel. Kuulus sõna – American Dream – tähendab erinevate inimeste jaoks erinevat asja, kuid kõigile sümboliseerib see midagi olulist. Ka praeguse administratsiooni number üks eesmärk on hoida ja arendada seda ideed.

Obama rääkis oma Nobeli Rahupreemia intervjuus sellest, mismoodi USA oleks võinud käituda peale Teist Maailmasõda. Selle asemel, et joosta koju tagasi oma ummikusse sattunud majandust taastama, hakkas USA aktiivselt osalema nii Saksamaa kui Jaapani taasülesehitamisel. Kuigi need riigid olid olnud USA number 1 vaenlased. Nii käitub ainult selgete väärtuste ja kindla visiooniga riik.

Kõik tähelepanuväärsed brändid teevad midagi palju enamat, kui lahendavad probleemi. Nad pingutavad parema eksistentsi nimel. Apple’i ärieesmärk ei ole mitte luua tooteid/teenuseid inimestele, kes seda vajavad, vaid nende eesmärk on luua tooteid/teenuseid inimestele, kes usuvad samu väärtusi, mida nemad. Ehk teiste sõnadega: seestpoolt väljapoole turundus.



BMW bränd – the ultimate driving machine/ Ideas are everything

bmw-bränd


BMW kuulub maailma mainekaimate autotootjate hulka, autod on juba kaua olnud teatud staatuse sümboliks. Nad võiksid vabalt müüa oma autosid tuginedes kindlale kvaliteedile. Kuid nad ei müü kvaliteeti. Nad müüvad unistust – the ultimate driving machine. Kvaliteet üksinda ei ole efektiivne brändisõnum.

Uue Range Rover’i slogan on järgmine : „Vastupandamatu – uus kogemus linnas“. Slogan võiks vabalt olla ka selline: „Ökonoomne ja vastupidav“, kuid see ei müü unistust. Sellepärast on valitud Range Roveri brändi läbivaks sõnumiks seiklus, mida kantakse hästi edasi ka nimes endas.



Coca-Cola

CocaCola-bränd


Coca-Cola, Pepsi, Mountain Dew, Dr. Pepper – nad kõik võiksid rõhuda oma toote erinevustele – erinevale maitsele jne. Kuid keegi ei tee seda. Keegi neist ei keskendu pelgalt probleemi lahendamisele. Janu probleemi võib lahendada ka vesi. Soovitakse müüa unistust. See on õppetund igale ettevõtjale.


Sotsiaalmeedia ja bränd

Lõviosa Eesti ettevõtteid ei tegele teadliku brändiarendusega üldse. Traditsioon ütleb, et see on liialt kulukas. Tänu interneti arengutele on aga kõik muutunud. Turundusplatvorm, mis varem nõudis brändiarendamiseks iga aasta miljoneid, on nüüdseks tänu sotsiaalmeediale kümneid kordi soodsam.

PeepLaja

Üks silmapaistvamaid sotsiaalmeediaturundajaid Eestis on Peep Laja. Miks ta on nii tähelepanuväärne? Kas sellepärast, et ta müüb internetiturunduse e-kursust? Või sellepärast, et ta suhtleb iga päev oma sihtgrupiga? Või siis sellepärast, et keegi teine ei müü Eestis taolisi e-kursusi?

Peep Laja ei müü mitte pelgalt lahendusi probleemidele, vaid unistust, mida internetiturunduse abil on võimalik saavutada. Ainult unistuse müümisega saab sotsiaalmeedias luua toodete/teenuste ümber tugevaid kommuune.

Kokkuvõte

Kui puudub teadlik brändiarendus, ei ole kunagi võimalik saada tähelepanuväärseks. Toode võib olla küll unikaalne ja lahendada mõne olulise probleemi hiilgavalt hästi. Kuid mitte kedagi ei huvita pikemas plaanis pelgalt probleemide lahendamine. Inimesi huvitab parem, kihvtim ja lahedam elu.


Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.