6 nippi, kuidas panna oma nimi levima nagu kulutuli

kaubamärk-ja-nimiKui firma nimi on tuntud või kui nimel on hea potentsiaal saada tuntuks, siis on see eelis konkurentide ees. Meie ümber on iga päev palju valikuid. Enda klientidega vesteldes olen märganud, et peaaegu alati on klient enne minu juurde jõudmist kaalunud või uurinud ka teisi teenusepakkujaid. Kujuta ette olukorda, kus kliendil on valida viie erineva teenusepakkuja vahel ning nimekirja ees hoides märkab ta, et ühte neist nimedest oleks ta justkui varem kusagil kuulnud. Pole keeruline arvata, kas see nimi jääb sõelale või mitte.

Millised on õige nime loomise kriteeriumid?

Side

Nime eesmärk on luua side oma sihtgrupiga. Side võib olla kahesugune:

  1. Intellektuaalne (inimene tunneb, et nimi ja märk on talle visuaalselt sümpaatsed)
  2. Emotsionaalne (nimel endal on kujundlik tähendus, misõttu tekitab emotsioone)

nimi_tasku
Eristumine

Ilmekas nimi aitab konkurentsis eristuda ning inimestele paremini meelde jääda.

nimi_mustikas

 

Kõlav nimi

Coca-Cola on väga hea kõlaga nimi. Inimestele meeldivad sarnasused ja kordused nimes. Hea kõlaga nimi on ka PÖFF.

nimi_pöff
Ebatavaline

Kui nimi kõlab tavapäraselt, siis ei jää see inimestele meelde. Kõige tugevamad kaubamärgid on need, mis on suutnud nimest karakteri teha ning nimi on nö ellu ärganud.

nimi_hell-hunt

Räägib sihtgrupile olulistest väärtustest

Hea nimi kannab endas samu väärtusi, mida sihtgrupp kõrgelt hindab.

nimi_tark-investor

Kahemõttelisus ja seosed

Meie DDR nimega on pidevalt kliendikohtumistel küsitud, et mis imelik nimi teil on DDR – see ju Deutsche Demokratische Republik. Aga kas DDR nimi jääb tänu sellele seosele inimestele meelde? Jah absoluutselt kõigil on nimi meeles. Seosed loevad ääretult palju. Kas selline seos ida saksamaaga kahjustab meie brändikuvandit? Absoluutselt mitte. Brändikuvandit kahjustab ainult halb kliendisuhe. Lisaks on DDR  veel ka lühike ja lihtne hääldada.

nimi_ddr

Mõned veelgi paremad näited nimedest reklaami- ja turundusvaldkonnas, mis igale inimesele kergesti ning kiiresti meelde jäävad:  Kolm Karu, Tank, Taevas jt.

nimi_tank_taevas

 

Case Study: kinnisvarabüroole Essenta uue nime loomine.

 

Probleem: Essenta kurtis, et nende nimi ei jää klientidele meelde.Põhjus lihtne: nimi ei täida ühtegi eelloetletud kriteeriumit.

nimi_essenta

 

Lahendus: Uue nime loomisel vaatasime üle ettevõtte positsioneeringu ning valisime välja kitsama fookusgrupi, keda uue nime ja firmastiili abil paremini kõnetada. Tulemus selline:

nimi_kindel-keiser

Case Study: kolimisfirmale OK Movers uue nime loomine.

 

Probleem: OK Movers nimi kirjeldab küll konkreetset tegevust, kuid nimi ise inimestele meelde ei kipu jääma. Lisaks on ühe nende konkurendi nimi veel segiajamiseni sarnane, mistõttu puhtalt vale nimeseose tõttu on tekkinud igapäevatöös tragikoomilisi olukordi.

nimi_okmovers

Lahendus: Uue nime loomisel arvestasime sellega, et nimi peab suutma täita mitut eesmärki korraga: nimi peab konkurentsis eristuma, peab omama kujundlikku tähendust ja jääma inimestele läbi selle paremini meelde, nimi peab olema ebakonventsionaalne ning peab suutma firma tegevusala piltlikustada. Samuti muutsime positsioneeringut. Tulemus selline:

nimi_muskel

Intellektuaalne (inimene tunneb, et nimi ja märk on talle visuaalselt sümpaatsed)
Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

7 kommentaari

  1. 1
    Vallo

    Vahva jah, Aga see keisri kroon pool heledal ja pool tumedal taustal on millegipärast nagu turvaettevõtte kuvandiga… umbes nagu tumadalvõi heledal poolel, kummal poolel oled sina? ja see kroon on nagu vangla aed, okkaline.

    Tehke siin parem selline katse, et pange logod/visiitkaardi kuvandid ilma selgitusteta ja küsige inimeste käest mis mõte tekib, mis seose see loob.
    Mis sa arvad mis valdkonnaaga on tegemist?

    Kusjuures selle teadmisega, et igaüks on kodus keiser ei anna mulle teadmist, et tegu on kinnisvarabürooga.. jah ta võib olla meeldejäävam, kuid.. kui ma seda ei teaks, siis ma ei saakski teada, et juttu ajame kinnisvarast. Arvaksin et kindlustusettevõtte või turvafirma. Lõite küll turvatunde kuvandi väga hästi, isegi liigagi hästi, sest millegi muuga see ei seostugi:)

    Kui seal kasti ja muskli kõrval poleks kirjas sõna kolimine, siis jällegi ei teaks ma üldse et tegu on kolimisfirmaga.
    Sõna muskel ja kõrval kast – taust tume veripunane – võiks arvata, et tegu on siis kastilöömisega:)

    Tanki, Taevast ja Kolme Karu teab vaid suht kitsas ring turundus- ja reklaamiinimesi., kuigi nimed jah meeldejäävad, samas ei ole seal kirjas Roosat Elevanti, keda teab umbes paarsadatuhat inimest rohkem kui neid eelnevaid nimesid, sest need inimesed saavad neilt soodsaid pakkumisis e-mailile ja ükskõik kelle käest küsid, peaaegu igaüks teab. Nime ise seostub küll seksleludega või laste pehmete mänguasjadega rohkem kui e-uudiskirjadega:)


  2. 2

    Aitäh Vallo põhjaliku tagasiside eest. Roosa Elevant on tõesti kahe silma vahele jäänud. Eks neid häid nimesid ole nii palju, et ühte artiklisse ära ei mahu. Lihtsalt sai mõned esimesed ettejuhtuvad piltlikustamise mõttes välja toodud.

    Visuaalidega on juba kord selline lugu, et erinevatele inimestele assotseeruvad erinevad asjad. Kui Tark Investor märki eraldiseisvalt vaadelda (visiitkaardil kasutavad eraldiseisvalt), siis võib jääda mulje kardioloogia valdkonna märgist. Tank oleks nagu hiina kiirtoidurestoran, Uuskasutuskeskus tundub brittide invasioonina jne.

    Artikli sisuks on ikka põhiliselt nimi kui selline. Mis sellest nimest edasi saab ning kui üheselt seda mõistetakse on juba edasise brändingu küsimus.


  3. 3
    Vallo

    Aga kirjutage ikka vahvaid artikleid, neid on hea lugeda ( :

    Kahju, et nii vähemsed sõna oma arvamust avaldavad ja sõna sekka ütlevad!

    Jõudu!

    Vallo


  4. 4
    Priit

    Muskel? Aga karp on ju tühi… pole just erilist jõudu vaja selle tõstmiseks… mina oleks seda muskli vajalikkust kolimisel esile toonud.

    Aga hea lugemine- paneb endalgi aju töötama ja kaasamõtlema!


  5. 5
    Remy

    Avatud kast sellepärast, et kolijamehed on hakkajad ja laovad selle kohe asju täis :).
    Avatud kast sümboliseerib veel ka avatud suhtlemist, mida mõnelt „musklis kapilt“ oodata ei oskaks.
    Kolmandaks on tegemist lihtsa sümboliga, mis iseloomustab väga hästi kolimist.
    Neljandaks on avatud kasti ja sõna „muskel“ vahel nö „hingamisruum“. Michelini stiilis vanakese või lausa musklis käe kujutamine oleks olnud liiga lihtne, groteskne ja poleks sobinud positsioneeringuga.


  6. 6
    Arn

    Ma käisin eile Telliskivi loomelinnakus ja seal oli seda nimepoliitikat kasutatud väga palju: kork veinimaja, pudel joomapleiss, kahvel söögituba jne.

    Kõik oli väikese kiiksuga, seal keskkonnas on see pluss, aga maapeal tundub et see ei toimi nii hästi kui ootaks. Ma ütleks, et pigem mitte.

    Ma ei kujuta ette, “stepsel” oleks Eesti suurim energiamüüja!

    Teil on huvipakkuvad postid, palun jätkame samas vaimus.. ;)


  7. 7
    Remy

    Eks Igat brändi tuleb vaadelda iseseisvalt lähtudes selle sihtturust ja konkurentsist.

    Telliskivi Loomelinnak on E-L’i sotsiaalse innovatsiooni algatuse üks subkultuurilisi väljendusvorme, millel on võrdlemisi väike sihtturg, kuid
    kõrgendatud meediahuvi.


Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.