5 küsimust: Sotsiaalmeedia & brändi identiteet

Sotsiaalmeedia-ja-brändi-identiteetSotsiaalmeedia mulli sees olles võib jääda mulje, et brändiarendus internetis toimubki peamiselt vaid suhtearenduse teel. Siiski, suhtlemine sotsiaalmeedias on väga visuaalne tegevus ning justnimelt pildid on need, mis loovad eelhäälestuse.

Haarasin Eesti ühe mainekaima disaineri – Ionel Lehari pintsakusabast kinni ja uurisin tema käest, et kui olulist rolli mängib firma edus visuaalne kommunikatsioon ning graafiline identiteet?

Ionel on Identity loovjuht. Identity on Eesti juhtiv brändingfirma, mis kuulub loovmeeskondade liitu Creative Union. Nende viimase aja loomingu hulka kuulub selliste brändide nagu Bauhof, IIZI, Cinamon, Tuule, Solaris jt. ellukutsumine.

 

(Remy) 87 protsenti kõikidest Eesti ettevõtetest on Sotsiaalmeedia
praegu kuni kümnele inimesele tööd andvad mikroettevõtted. Ettevõtted, kelle kasvupotentsiaal Eesti turul on kõige suurem.  Samas, just nemad pööravad ettevõtte brändi identiteedile kõige vähem tähelepanu. Miks on brändi identiteedi välja toomine oluline ja millist rolli mängib selles visuaalne identiteet (firmagraafika jms)?

 

(Ionel) Läbi visuaalse identiteedi suhtleb bränd tarbijaga. Nüüd, kus majanduse kontekstis on ideed ja kontseptsioonid resursside ja info haldamisest tihti olulisemad, peab ellujäämiseks tarbijale kiirelt oma hoiakud selgeks tegema ning sõnumid mõistetavalt kohale toimetama. CVI on siin üks fundamentaalsetest tööriistadest.

 

(Remy) Paljud ettevõtted investeerivad vaid brändi identiteet
visuaalsesse identiteeti. „Oluline on , et logo, visiitkaart ja veebileht oleksid soliidsed“, sellega tavaliselt ka piirdutakse. Turunduskontseptide loomise ja positsioneeringuga ei tegeletagi üldse. Kuidas teha juhile kahe lausega selgeks see, millest ta antud juhul ilma jääb?

 

(Ionel) Viimasel ajal tegelatakse üha rohkem ka turunduskontseptide ja positsioneeringuga. Suhtumine, mida kirjeldad, tekib eelkõige sellest, et ei nähta piisavalt selgelt seost visuaalse identiteedi ja ettevõtte ambitsioonide vahel. Suure pildi selgitamine on möödapääsmatu osa tööst. Kas kahest lausest piisab, on iseküsimus.

 

(Remy) Kui vaadata erinevaid CVI (corporate visualvisuaalne identiteet
identity) näiteid, siis ühe ettevõtte sümboolika suudab kõnetada, tekitab emotsioone ja kasvatab usaldust; samas kui teise firma sümboolikat on lihtsalt ilus vaadata. Mõlemal juhul tegemist professionaalse tipptasemel teostusega. Miks üks CVI töötab ja teine mitte? Millest see vahe tekib?

 

(Ionel) Pelgalt graafiliselt heal tasemel  disain ei pruugi olla igakord relevantne ning sel juhul jääb see vormiliseks ilutsemiseks.  Ideeline selgus, funktsionaalsus ja asjakohasus on kriteeriumid, mis parima ja tervikliku lõpptulemuse puhul peavad alati sünkroonis täidetud olema.

(Remy) Disainerid väidavad, et „logo on firma firmagraafika
nägu“. Kuidas kujundada oma nägu nii, et see mõjuks soliidselt ja üldsusele vastuvõetavalt, kuid samas oleks ka unikaalne ning eristuv?


(Ionel) Eristuvuse ja kuuluvuse küsimus on identiteedi puhul olemuslik ning see paradoks saadab kõiki CVI loomise protsesse. Hetkel on ilmas miljoneid toimivaid logosid, mistõttu üha enam on neid, mis on veetilkadena sarnased. Väljapääsu otsitakse eristuva visuaalse keele loomises tervikuna ning iseloomulikus kommunikatsioonikäitumises. Dünaamiline identiteet, eristuvad kujundusvõtted, erinevad CVI strateegiad, kus rõhk on logo asemel nt värvilahendustel või tüpograafia kasutusel  - need on mõisted, mis erialases inforuumis ringlevad. Ainult logosse, minimalistlikusse graafilisse vormi, ei püüta enam suruda kõiki oma taotlusi ja unistusi.


(Remy) Too 1-2 näidet Identity aja parimatestvisuaalne kommunikatsioon
töödest ning miks need sinu meelest head on?


 

(Ionel)

1.  Kevadel lõime identiteedi sotsiaalkampaanialeErinevus rikastab. Heaks näiteks loen seda eelkõige seetõttu, et terviklik, identiteetiloov visuaalne keel sündis Kristiina Timmeri joonistuste Kristian Paljasma graafika kontrastist. Täpselt see, millest eelmisele küsimusele vastates rääkisin.

2. Arhitektuuribüroo Pluss sai Maret Põldre käe läbi oma logole uue sisulise mõõtme peidetud dimensiooni näol, mis iseloomustab ilmekalt arhitektide ruumilist mõtlemist. Hea arendus klassikalises mõttes.

erinevus-rikastab_pluss

Telli endale teavitus uuest blogipostitusest e-maili peale või liitu meie rss feediga

Lisa oma arvamus:




Teenuste täpsem tutvustus lisandub lähipäevil.